Andreas Ofere (rio-kalle) Lindh

Han är en av lagets kortaste, han är en av lagets tyngsta. Han är det leende kassabiträdet som i teorin har os-guld i brottning. Han är den trogne ssif:aren som bara bor en hästbro ifrån GOF´s träningsanläggning.




Fakta:
Namn: Andreas Lindh
Smeknamn: Lindh, Limpan, Fruktikanten, Maradonna, Zlatan. kärt barn har många namn.
Födelseår: 1987 (21 December)
Längd: 187
Vikt: kan skilja kg från dag till dag men när jag vägde mig senast stod den på 97,5
Skostorlek: 44
Tre bra egenskaper du har som fotbollsspelare: Styrkan, Reflexer (i mål) och på de senaste matcherna har jag fått beröm för mina uppspel.
En egenskap du vill förbättra som fotbollsspelare: Tekniken (allt från driblings-, skott- och målvakts tekniken)
Favoritmat: en saftig rostbiff med krämig potatisgratäng och en god sås.
Favoritdryck: Tror jag alla redan vet
Favoritfilm: Har ingen speciellt men jag kollar gärna en Tarantino film.
Favoritlag: Malmö, Liverpool, Juventus och Södra Sandby såklart
Favoritspelare: Edward Ofere
Världens bästa fotbollsspelare: Ofere (Gerrard)
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Ofere (Zlatan)
Världens mest underskattade fotbollsspelare: Ofere (Lindh)
Världens mest överskattade fotbollsspelare: Christiano Ronaldo den äckliga transan
Motto: Vi är Södra Sandby, Södra Sandby är vi, och vi hatar hardeberga, vi hatar hbk.
Framtidsdröm: En dröm hade ju varit att vinna Champions Leauge med Malmö FF. Känns dock inte så realistisk.
Det bästa med SSIF: Gubbarna och junisarna i laget.
Antal år i SSIF: 10 - 11 tror jag
Personlig målsättning 2010 (inom fotbollen): att göra hattrick mot Hardeberga i U-lags derbyt!!!
Sveriges snyggaste: Lindh och kronprinssesan.
Älskar: Fotboll
Hatar: Innebandy, Hardeberga, Hif, IFK GBG, och djurgåden.
Hobby utanför fotbollen: Nästan allt jag sysslar med har med fotboll att göra.
Favorithemsida: Facebook, Hattrick, Startelvan och Mff.se
Spelas i MP3n nu: kör radio via mobilen och där spelas rock klassiker
Favorit-tvprogram: Family Guy
Favoritplagg: T-shirt
Bästa spelaren du mött: Niclas Johansson i internmatchen
Bästa spelaren du spelat med: Niclas där med.
Störigaste spelaren du mött: Greken eller turken i internmatchen
 
 
Elva snabba:
Snaps eller Whiskey: dricker ett glas whiskey just nu faktist, så whiskey
GOF eller Harlösa: Bor ju i Flyinge sådet får bli GOF
Bonde söker fru eller Ullared: stänger hellre av tv:n
Anna Anka eller Laila Bagge: får bli bagge eftersom jag hatar anka.
Dalbys konstgräs eller Smörlyckans grus: Dalby utan tvekan
Burger King eller McDonalds: Viggos i Lund
Susanna- eller Jenny Kallur: Båda två i min säng.
Snygg bicca eller grym glidtacklng: först göra tacklingen och sen ruscha upp på anfallet sätta den med en bicca
Kaffe eller coca: Coca
Spanska- eller engelska ligan: beror på vilken match det är
Serieseger 2010 eller 2011: både 2010 och 11 

Tre personliga:
Hur bra hade du varit idag på brottning om du fortsatt din framgångsrika karriär?
_ Hade jag fortsatt att utveklas på samma sätt som när jag slutade hade jag förmodligen varit och slagits om en plats i landslaget, j-landslagstränaren (leo Myrtele, Aras tränare i OS) tyckte jag skulle sattsa på att komma med i OS 2008 eller 2012.

När når du din drömvikt, 100 kg?
- förhoppningsvis dröjer det, men man ligger ju tyvärr i farozonen. har ju provat på 100 kg lite snabbt, inget jag gillade så jag gick ner till två siffrigt istället.

Är du målvakt eller utespelare?
- Är ju Utespelare i första hand även om jag är längre än Jensa och Fjanton. Men det får bli att jag satsar på att förbättra min position i laget som utespelare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0