vår grek "palle"

Årets sista dag får mackan i bloggen. Är han värd det? bestäm själv, men han bjuder alltid på fina överraskningar. Han glömde svara på de elva snabba frågorna, han kallar den 6e juni för sveriges namnsdag (ganska smart sagt iof). Ssif.blogg.se släpper en fet nyhet idag: Mackan heter även Paul. Han borde lägga till "palle" som ett av smeknamnen, det lär slinka ur munnen ett par gånger på träning. Förfesta med en öl och njut samtidigt av Palle på bloggen.



Namn: Marcus Paul Amasalidis
Smeknamn: Mackan, Greken, samt Jesus och Maxi av ett antal
Födelseår: 1986 (Fyller år på Sveriges namnsdag, vet inte hur d går ihop)
Längd: 183
Vikt: 83 kg
Skostorlek: 43 1/2
Tre bra egenskaper du har som fotbollsspelare: 2 Fotad, teknisk samt någorlunda bra spelsinne
En egenskap du vill förbättra som fotbollsspelare: att ständigt visa ambition
Favoritmat: Kebabtallrik såklart :)
Favoritdryck: En riktigt kall Cola e fint
Favoritfilm: Gladiator och Happy Gilmore
Favoritlag: 1 Real Madrid...........2 Sporting Lissabon, 3 Atletic Bilbao
Favoritspelare: Svårt men får nog säga Zlatan men gillar Sergio Ramos mkt också
Världens bästa fotbollsspelare: C.Ronaldo
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Zlatan
Världens mest underskattade fotbollsspelare: Calle Öster är för mig en allsvensk spelare, gör man sånna bicicletor så...
Världens mest överskattade fotbollsspelare: Andres Lindh
Motto: "Som man bäddar får man ligga" och "Jag bryr mig inte ett skit, men okej"
Framtidsdröm: Spela utomlands
Det bästa med SSIF: Gert-Inge
Antal år i SSIF: 15 år
Personlig målsättning 2010 (inom fotbollen): Att utvecklas samt att laget blir bättre o bättre
Sveriges snyggaste: Amy Diamond
Älskar: Allt....
Hatar: Inget....
Hobby utanför fotbollen: Bada nakenbad
Favorithemsida: Fejjan
Spelas i MP3n nu: Allt möjligt faktiskt
Favorit-tvprogram: Seinfeld, Simpsons och Grannfejden
Favoritplagg: Ett par strumpor, boxer och en T-shirt på d ;)
Bästa spelaren du mött: Ingen aning
Bästa spelaren du spelat med: Henrik Forsbrandt tyckte jag va grym när jag va yngre....han spelar i Hardeberga nu tydligen
Störigaste spelaren du mött: Förmodligen en hel del, finns ingen som e värd att nämnas

Tre personliga:
Hur var dina år som ung talang i Sandbys div.4-lag?
- Jag kom upp strax efter att jag hade fyllt 15 på hösten. För det första hade vi en väldigt bra årgång vi som va födda -86, blev t ex delad 3:a i Öresundsbrocupen för pojkar 15 efter att ha förlorat mot IFK Göteborg med 1-2 i semin.

Dom behövde folk i U-laget som spela i Div1 då, av någon anledning sa en av min brossas polare (Jernberg) att man kunde ringa mig och så va jag med helt plötsligt o spela 45 min mot Tomelila borta och gjorde en väldigt bra match. Blev uppflyttad
och efterhand kom jag i startelvan i A-laget. Tror d gick bra rent spelmässigt, men trivdes inte så bra i laget...trivdes betydligt bättre i J/P15 laget med polarna...samt att jag gick igenom en tuff period med operationer och andra problem på den tiden vilket gjorde allt mkt svårare.

Som populär högstadielärare, vilket är favoritämnet?
- Haha, att vara lärarvikarie e sjukt ball...trivs som fan. Personalen e skön och eleverna e jäkligt shyssta. Har ingen aning om vilket favoritämnet e, definitivt inte franska iaf, som tur e finns där elever som kan hjälpa mig med uttal osv, om d va d du tänkte på, haha :)

Men har kommit fram till att det beror på vilka klasser man har som e viktigast och även hur den klassen e den dagen....men 9orna e nog alltid enklast o roligast o ha. Årskurs 6 kan vara katastrof eller succé, d varierar kraftigt där. Sen att man har favoritklasser överlag, d kan man inte förneka.

B-engelska e däremot hat ämnet, anledningen e förmodligen att d går "sämst" elever där...40 minuter B-engelska brukar vara lika med 3 timmars huvudvärk efteråt. Skulle hämta några papper som jag hade glömt under lektionen engång, 3 minuter senare kom jag tillbaka......14 suddi på golvet, stolar lite överallt och en lärare ifrån andra klassrummet som hade kommit in och stod o skällde allt va hon kunde på eleverna. Kände mig som en bra vikarie då ;)

Hur mycket av en spelares framgångar och motgångar sitter i huvudet, är mentalt?
- Haha, känns som en riktad fråga. Eftersom jag själv har mkt svårigheter med detta, tror jag d ligger mkt i d. Tror det e många "talanger" som aldrig blir någonting eftersom man är för dålig/oseriös när det gäller den mentala biten. Samt att d e motsatsen för många andra som kanske e "sämre" fotbollsspelare men alltid ger allt som t ex, Puyol, Gattuso, Magnus "Turbo" Svensson.



Lika som bär

Nadal


Amasalidis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0