Hur har det gått för lill-matte?

Lill-matte lämnade SSIF för ungefär ett år sedan. Han gjorde ett fantastiskt kval mot Axelvold, han var en starkt bidragande orsak att vi klarade nytt div. 5-kontrakt. Sen lämnade han Sandby för de svartvita från Landskrona. Hur har lill-mattes år i BOIS varit? Ingen som vet, ingen som vet. Nu vet vi!


Lil-Matte ur niornas musikal!

Det var ett år sedan du lämnade SSIF, hur har ditt gångna fotbollsår varit?
- Det har varit helt otroligt, jag har utvecklats riktigt mycket. Början av året lite knakigt, men efter ett tag kom jag in bättre i laget och här började vändningen. Trivs riktigt bra nu, och känner att jag utvecklas för varje träning. Vi spelade med J-laget i J-allsvenskan elit, det gick helt okej, kom i mitten, många bra motståndare så mycket utveckling även här. Fick även möjlighet att spela med U21 några matcher, har varit riktigt roligt. Slutet även roligt, har aldrig tröttnat, bara blivit roligare och roligare.

Vad har varit höjdpunkten i ditt fotbollsliv 2009?
- Självkart att jag utvecklats som jag gjort. Har varit riktigt roligt, efter varje träning och match har jag haft en positiv känsla, att det gått bra. Det har framför allt varit det bästa. Finns många fler saker, tex roliga matcher och motståndare.

Har du saknat SSIF?
- Självklart har jag gjort det, men ssif finns alltid kvar i mitt hjärta. Om jag aldrig börjat här skulle jag aldirg varit där jag är idag. Ssif är en klubb som jag tycker väldigt mycket om, och har spelat där nästan hela mitt liv. Jag har följt er serie, och hoppas verkligen det kommer gå bra nästa år. Jag håller tummarna.

Var det rätt beslut att lämna SSIF för Landskrona BOIS?
- Jo det tycker jag, jag ville framför allt utvecklas. Därför tog jag klivet ut och ville testa något nytt. Och det har verkligen varit värt det. jag känner framför allt det var rätt tid att lämna, jag tycker inte man ska lämna för tidigt eller för sent. Jag kände att jag var mogen för det och tycker att det har varit riktigt kul, och utvecklande.

Vad har du utvecklat mest i år?
- Framför allt har jag nog utvecklat att alltid ha en positiv inställning. Jag har aldrig tappat humöret utan istället bitit ihop och kört på. Men det finns även fler saker jag utvecklat. En sak har ju varit snabbheten i alla moment, det har varit tufft motstånd så man måste veta vad man ska göra med bollen innan. Men även andra saker som skott och passningar, tack vare vår torsdags träning som har handlat om individuell träning. Här tränar vi vad vi behöver bli bättre på, för mig var det framför allt långa djupledspassnignar och skott. 

Hur mycket har du tränat i år?
- Under säsongen tränade jag 5 gånger i veckan + 1 match. Nu efter serien har jag tränat 4 gånger i veckan, men just nu har jag lov i 1 månad.

Hur ser träningarna i BOIS ut?
- Som jag redan nämnt tränade vi idividuell träning på torsdagar. På fredagar tränade vi inför matchen i helgen, den såg lite olika ut beroende på vilket motstånd vi skulle möta. resten av veckan är också varierande, men alltid på tränignar är det mycket boll. Framför allt tycker jag att jag haft riktigt bra tränare under hela året.

Vilket/vilka lag i föreningen har du representerat under året?
- I början, då jag kom tillbaks från körtelfebern, började jag spela matcher med p93orna men efter ett tag gick jag upp och spelade med J-laget och sedan fått chansen i några u21 matcher. Ungefär 8 - 10 st.

Vilken är den bästa spelaren du spelat tillsammans med i år?
- Det har varit många duktiga spelare, men har nog varit spelare från A-truppen. Tex de unga spelarena nicklas Nielsen, filip andersson, simon alm och jesper olsson. Men även de lite äldre som alexander zaim, alagi sosseh.

Vilken är den bästa spelaren du mött i år?
- har nog varit MFF spelarna, Daniel larsson, rick kruys, gabriel, Jonas sandqvist.

Vad har du för målsättning med fotbollen 2010?
- Det är precis som detta året, utvecklas så mycket som möjligt.

Vad tycker du om att Henke Larsson ska träna BOIS a-lag?
- Det ska bli riktigt roligt, inte för att jag kanske kommer ha han så mycket, men det kommer bli roligt. Säkert bli en riktigt bra trupp och hoppas på att henke ska göra det bra i klubben.


Namn: Mathias Andersson
Smeknamn: Matte, chips
Födelseår: 1993
Längd: 1,75
Vikt: 60kg
Skostorlek: 40
Position: Innermitt
Favoritlag: barca och liverpool
Favoritspelare: xavi, messi och iniesta
Världens bästa fotbollsspelare: Messi
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Xavi
Världens mest underskattade fotbollsspelare: Iniesta - han borde få mer uppmärksamhet, för sin spelstil
Världens mest överskattade fotbollsspelare: C.ronaldo


lill-Matte på frilufsdag 2009



Kommentarer
Postat av: Jeppe

Guld! sjukt kul att det går bra för dig!

2009-12-19 @ 12:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0