spelprogram

Det är vitt utanför mitt fönster. Det är mysigt, men som fotbollsspelare hatar jag snö. Det förstör bara. Det känns konstigt att drömma mig bort till seriepremiären i april när jag ser snö så fort jag öppnar ögonen. Jag försöker ändå.

Nu är spelordningen spikad för herrarnas a-lagsserie. Det är helt klart i vilken ordning vi möter våra elva konkurrenter. Det är näst intill omöjligt att sia om utgången i serien. Maglasäte missade kvalet upp till femman i år, de kanske har förstärkt sitt lag för att ta klivet upp nästa år, eller så har de tappat många och blir ett bottenlag i sexan 2010. Det är ett exempel, som kan gälla alla lagen i serien. Det är omöjligt att veta vilken målsättning och/eller förmåga lagen har när div.6 mellersta startar i början av april. Därför finns det inte mycket sanning i att tippa serien redan nu, det gör bara dumma människor. Därför ska jag tippa lite. Jag tänker säga lite om de fyra första matcherna. Jag vill påstå att vi har en mycket svår öppning, det behöver inte bli så. Den kanske blir enkel, eller helt omöjlig.

Vi börjar mot Dösjöbro, på bortaplan. Det var nog 4-5 år sedan vi var där, och då var det en u-lagsträningsmatch på grus. Dösjöbro hade ett problemfyllt fjolår, men några gamla profiler kom tillbaka och räddade dem kvar i sexan. I Skånskan för en månad sen uttalade sig någon i Dösjöbros ledning att de ska vinna sexan nästa år, de satsar hårt. Först lät det som ett skämt, men när jag längre ner i artikeln läste att Söderström gått dit från Eslöv förstår jag vad de menar. Efter en korsbandsskada kanske Söderström tappat i kvalitet, men med några säsonger i trean och nära att byta till div.1-klubb för inte så länge sedan blir han en profil i div.6 mellersta.

I omgång 2 kommer Bukten på besök. De hade också ett problemfyllt 2009, fick kvala sig kvar i sexan. Vi har alltid spelat jämt med Bukten. På deras hemsida går att läsa att de fått 13 nyförvärv, och förhandlar med en handfull spelare till. Det är mest spelare från OXIE och Kyrkheddinge de värvat, någon från Hakoah och Löberöd också. Bland annat har de värvat Kyrkheddinges duktige mittback Jimmi och duktige anfallaren Preasthaug. Bukten kanske blir farliga.

I omgång tre ska vi åka förbi hundratals hästar och möta GOF på bortaplan. Det är aldrig enkelt. Planen brukar vara dålig och de spelar väldigt tufft, de kommer göra allt för att vinna mot oss.

I fjärde omgången kommer Harlösa till oss. Bättre plan än i omgång tre, annars stämmer mycket överrens. Det är inga givna poäng.

Vi börjar alltså med två matcher mot lag med många nya spelare som satsar högt, för att i omgång 3 och 4 spela två heta derbyn där motståndarspelarna inte kommer ge oss en millimeter att spela på.

Mer har jag inte att säga om öppningen nu, jag tror inledningsmatcherna blir stentuffa. Kanske inte, kanske. Svårt. Säkert är i varje fall att vi måste vara på topp varenda försäsongsträning för att vara jävligt förberedda när dessa matcherna kommer, sen får vi se.

Nedanstående filmlänk är så långt ifrån div.6 jag kunde hitta. De sämsta filmningarna innehåller denna filmen, filmningar finns inte i sexan. Man hinner inte filma, benen är borta sekunden innan.
http://www.youtube.com/watch?v=wZavXabGsuA&feature=fvw



Håkan visar tydligt vad han tycker om spelprogrammet

Spelprogram 2010
1. Dösjöbro - SSIF
2. SSIF - Bukten
3. GOF - SSIF
4. SSIF - Harlösa
5. Ljungbyhed - SSIF
6. SSIF - Lunds BOIS
7. Löberöd - SSIF
8. SSIF - Maglasäte
9. Teckomatorp - SSIF
10. Torna Hällestad - SSIF
11. SSIF - Axelvold
12. SSIF - Dösjöbro
13. Bukten - SSIF
14. SSIF - GOF
15. Harlösa - SSIF
16. SSIF - Ljungbyhed
17. Lunds BOIS - SSIF
18. SSIF - Löberöd
19. Maglasäte - SSIF
20. SSIF - Teckomatorp
21. SSIF - Torna Hällestad
22. Axelvold - SSIF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0