ulla & jens

04:30 ringde klockan igår morse, det var söndag. Men jag gnällde inte, jag visste vad som gällde. Det var upp å iväg som gällde, iväg till Ullared. Jag vet inte om det är korkat eller galet, men jag var som ett barn på julafton. Resan till Ullared var efterlängad. Och den var precis som jag hade förväntat mig. 07:40 svängde vi in på Ullareds parkering, då var där ganska tomt. Sen hämtade vi ut kundvagnar och gick förbi entrén, gick förbi den 150 meter långa kön och ställde oss sist. Det var inga problem att komma in, sen började shoppingen. Det blev fryspåsar, bakplåtspapper, tvättmedel, sköljmedel. Det blev också vinterkläder, underställ och underkläder. Det blev ingen Boris eller Morgan, men det blev mjukglass av Gashan. Efter att ha följt tv-serien förväntade jag mig ett brett leende tillbaka när jag beställde mina glassar. Men Gashan var sur, vilket var härligt eftersom det är den personen i serien som ogillas mest. Men mjukglass på en uteservering i endast några plussgrader var alldeles fantastiskt. Efter sex timmars shopping i ett fullständigt men underbart kaos, var det läge att åka hem med bilen full av gula påsar.

Jag fick ett samtal av mackan, det var ganska oväntat innehåll. Han berättade att utanför hans klassrumsfönster lägger de asfalt. Det innebär att vår grusplan numera inte bara har baracker, nu ska skiten asfalteras också. När andra planer får konstgräs, får vi asfalt. Man tackar!

Snart kommer bilder från herr- och damfesten i fredags. På tal om damlaget, så är de nyblivna skånska mästarinnor. GRATTIS! Det är grymt gjort. Jag behöver ju inte skriva att det är futsal och att bara 8 lag deltog. Det är totalt oviktigt. De är bäst i Skåne å ska nu representera Skåne i SM. Coolt! Damerna spelar futsal och herrarna spelar fux-jacht (alkohol ist för boll där)

Jenz, vår målis, älskar Kaffe.



Fakta:
Namn: Jens Haglund
Smeknamn:Jenzen, Jensa
Födelseår:1986
Längd:178
Vikt:69
Skostorlek:42
Tre bra egenskaper du har som fotbollsspelare:
En egenskap du vill förbättra som fotbollsspelare:
Favoritmat:
Favoritdryck:Kaffe
Favoritfilm:Pulp Fiction
Favoritlag: Manchester United
Favoritspelare:Andrea Pirlo
Världens bästa fotbollsspelare:Messi
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Xavi
Världens mest underskattade fotbollsspelare:Andrea Pirlo
Världens mest överskattade fotbollsspelare:oj svårt att ta ut en. Men kommer ihåg när United köpte Mark Bosnicht.............
Motto:Lika barn leka bäst
Framtidsdröm:eehhh....spela allsvenskt med SSIF
Det bästa med SSIF:Grymt gäng. Har varit så i många år nu!
Antal år i SSIF: Sen..hmm..1994..så.....15år
Personlig målsättning 2010 (inom fotbollen):Spela...å ha kul såklart!
Sveriges snyggaste:Tilde Fröling
Älskar:Fred
Hatar:Krig
Hobby utanför fotbollen:hm....plugga/fika/kolla fotboll
Favorithemsida:Innan Fotbollskanalen.se numera SSIF.blogg.se
Spelas i MP3n nu: Jay-Z.s Blueprint 3..Empire State of Mind e så jäkla bra!
Favorit-tvprogram:Dokument utifrån
Favoritplagg:Flip-flops
Bästa spelaren du mött:Hasse Mattisson kanske
Bästa spelaren du spelat med: hm....Lille-Matte kanske
Störigaste spelaren du mött:Hm..Många sådana har man mött men i år tog nog Dalbys högermittfältare priset annars hamnar nog den lille rödhåriga i GOF högt upp på listan.
 
Elva snabba:
Snaps eller Whiskey: sällan nåt av det, men om så Whiskey
GOF eller Harlösa:GOF
Bonde söker fru eller Ullared:Ullared
Anna Anka eller Laila Bagge:Laila Bagge
Dalbys konstgräs eller Smörlyckans grus:Dalby men många minnen på smöret :)
Burger King eller McDonalds:Burger King
Susanna- eller Jenny Kallur: Jenny!
Snygg bicca eller grym glidtacklng: Bicca/glidtackling
Kaffe eller coca:KAFFE
Spanska- eller engelska ligan:Engelska
Serieseger 2010 eller 2011: Tja, varför inte bägge?
 
Tre personliga:
Vem är världens bästa målvakt, och varför?
- Tycker nog att Casillas är världens bästa just nu. Bra reflexer, bra med fötterna och trots att han inte är så lång har denne en grym räckvidd. Annars har jag ju haft Peter Schmeichel som idol och förra veckan mindes jag Juventus, Inters, Lazios samt italienska landslagets Angelo Peruzzi som en av förebilderna när man var yngre;)  
Hur är det att vara målvaktsinstruktör hos skånes fotbollsförbund?
- Det e ganska schysst. Grymt att pyssla med bra målvakter.
Hur ska det godaste kaffet smaka, och vilket märke är närmast epitetet världens godaste kaffe?
- Hellre för starkt än för svagt. Ett gott kaffe är ju såklart nybryggt och gärna med nymalda bönor. Dock hinner man kanske inte med detta på morgonen utan får hålla tillgodo med vanligt bryggkaffe, där har dock Zoegas Blue Java en stark ställning följt av den vanliga skånerosten. Att rekommendera är att prova presskaffe där man kokar vatten och sen pressar kaffet tillsammans med det kokta vattnet i en speciell kaffepress. Lite vardagslyx! Ger jag mig inte på bryggande själv så utrycker jag mig gärna väl om Americano som är kaffe kokt på espressobönor. Skitgott! Annars går ju alltid espresson hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0