fotboll är roligast i SSIF

Det är fem månader kvar till seriepremiären i division 6 mellersta. Det hinner hända mycket innan dess. När domaren blåser igång premiärmatchen vet vi vem Roger i bonde söker fru valde, vi vet hur mycket pengar skånska Rosmarie hann spendera under sin två veckors semester i Ullared och vi vet om Paradise Hotel blev så jäkla bra som det var förr. Vi vet också hur bra SSIF blivit. Är vi tillräckligt bra för att vinna division sex eller är vi ännu bättre. Det är frågan. Det får vi vänta cirka 330 dagar att summera. Men jag kan i varje fall avslöja att det ser jäkligt bra ut. Vi har tränat två pass med Fredrik-Micke. Båda passen har inletts med passningsuppvärmning, sen possesion-spel och avslutningsvis vanligt lir (med 2 el 3 lag). Det är övningar som är roliga och känns jävligt givande. 
Det är kul att gå å träna, även om man behöver åka till Dalby och komma hem vid 23-tiden. Det är absolut värt det. Så här ska fotboll kännas och spelas. En gammal hund kan lära sig sitta, jag kan lära mig passa. Jag sammanfattar träningen igår och känslan i laget enligt min egna modell:
Fart
Roligt
Engagemang
Disciplin
Roligare
Iéer nya (dålig svenska där)
Kvalitet  



Första bilden på Fredrik i SSIF-dressen


Dagens tre bilder


Här sitter Jonathan Sträng och laddar inför hemmamatchen mot Hallands Nation 2007. Taktiktavlan är ganska intressant också. Damerna bangade lagfesten 2007, det är så ovanligt att bilden blivit unik.


Vackrare bild finns inte


Mackan spelar pingis och Håkan grillar korv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0