för helvete mackan

Igår var första träningen med nya tränarduon Fredrik-Micke. Tyvärr finns det inga bilder från detta historiska ögonblick. kameran var med men på grund av det stora intresset för ssif beslöts det att köra en stängd träning. Därför får jag inte berätta vad vi gjorde på träningen. Men jag kan säga att spelarna såg lyckliga ut och det var härlig fart på pågarna. ssif.blogg.se kan meddela att framtiden är ljus för ssif. Första passet var jäkligt skoj och med denna inriktningen på träningen bör du genast köpa säsongskort på vallen.

Mackan visade tendenser till att kallas sverige-expert. 7 rätt på ett enkelt sverige-test är starkt gjort av mackan. Det var något som ssif.blogg.se blev väldigt förvånade över. Vi beslöt oss för att testa mackan (det blir obalan på T9) i ett Astrid Lindgren-test. Kan man allt om Astrids olika stjärngestalter är man en typsik svensk. Varsågod att visa vad du kan mackan:

1. Nämn minst sex rollkaraktärer i pippi långstrump-storyn?
-ehhh, herr nilsson, hästen .......jag e jävligt dålig på pippi asså. anna å...vad fan heter han. anna heter hon i alla fall. heter han erik? hennes pappa e väl en jävla sjörövare. Jag har aldrig sett pippi, vad fan heter hästjäveln då?
Fel (t.ex lilla gubben, prusseluskan, kling & klang, dunder-karlsson & Blom, Tommy & Annika)
 
2. Vad kallas Pippis hus?
- himm......... 
Fel (villa villekulla)
 
3. Vad stoppade Madickens syster Lisabet i näsan?
- haha, jag e fan halvblatte. Fingret ju.
Fel (ärta)
 
4. Vad gjorde lotta på bråkmakargatan med den sticksiga tröjan hon fick av sin mamma?
- vem? slängde den ju för fan. vad skulle hon me en sån ti?
Fel (klippte sönder den)
 
5. Vad heter den otäcka råttan i Nils Karlsson Pyssling-storyn? Nils Karlsson Pyssling bor under golvet hos Bertil, vad behöver bertil säga när han tar på en spik för att bli lika liten som Nils? (behöver ha rätt på en av frågorna)
- jag tror jag sett det en gång, å det var inte så ball direkt. vad heter han med propeller? e det han? jaha, det e karlsson på taket. Pyssling har jag aldrig sett.
Fel (råttan heter tjoffsan och bertil behöver säga killevippen)
 
6. Hur beskriver Karlsson på taket sig själv?
- sjukt smart.
Fel (en vacker och genomklok och lagom tjock man i sina bästa år)
 
7. Nämn minst fyra rollkaraktärer i Emil I Lönneberga-storyn?
- ehhhhh. erik, han bonnen. vad heter hon gamle jäveln, gammelfarmor kanske.vad heter han som emil e fan av, "du å jag emil". Vad fan heter han. Pappan heter ju allan. Hans yngre syrra, lina eller nått sånt. Nått liknande. Å Brynolf
Fel (Ida-systern, Anton-pappan, Alma-mamman, Alfred-dräng, lina-piga, Krösamaja-gammal gumma)
 

8. Vilken ö bor Tjorven på?
- Vem e tjorven? Gotland bor han på.
Fel (saltkråkan, å tjorven är en tjej)
 
9. När bröderna Lejon avlidit kom de till en land bortom stjärnorna där de fick sitt nya efternamn, lejonhjärta. Vad heter landet?
- ........................................, det är ingen tradition av greker att kolla på Astrid Lindgren-hittepo.
Fel (Nangijala)
 
10. Vad heter Tjorvens hund?
 - Klemens.
Fel (Båtsman)

Mackans resultat blev 0 rätt. För helvete mackan. Jag har köpt två biljetter till honom. Först en resa till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. När han kommer hem får han en flybiljett till Grekland, enkel resa. Absolut inte tur&retur alltså.

Finn fem fel på mackan
Klicka på kommentera nedan och skriv dina fem svar. Vinnaren får skjutsa mackan till vimmerby och tillbringa en heldag med honom på Astrid Lindgrens värld.





Mackans nya lek.......var e mackan?
Ser du honom på bilden?


var e han?


Kommentarer
Postat av: Maria

oo mitt gamla hus. Det ser inte kvaddat ut ännu i alla fall!

2009-11-06 @ 19:00:22
URL: http://lifeofmary.devote.se
Postat av: Nico

Det är en hyllning till dig maria, the best neighbour. Jag skulle kanske frågat dig innan jag släppte in mackan i din gamla trädgård. De nya grannarna syns knappt till, så de kunde jag inte fråga.

2009-11-06 @ 22:07:09
Postat av: Jeppa

öppen dörr, ena dojan av, hatt'n, näven och pingvinen! när drar vi till vimmerby?

2009-11-07 @ 12:57:16
Postat av: Anonym

Vilken ö bor Tjorven på?

- Vem e tjorven? Gotland bor han på.



hahahahahahaha

2009-11-07 @ 23:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0