gamla rävar

På bloggen startas idag en ny reportage-serie. Jag intervjuar gamla ssif-spelare, som lagt skorna på hyllan. Reportage-serien kallar vi "gamla rävar". När reportagen med gamla hjältar tar slut, kanske vi startar en serie med reportage om spelare vi glömt, "gamla rövar". 

Namn: Karl Björnsson
Smeknamn: Challe
Ålder: 24
Bor: Sandby
Sysslar med: jobbar på Hornbach, trädgårdsavdelningen
Spelade i SSIF mellan åren: 1992-2005
Position: mest anfall


Modellbild på Challe

Vilken är din största framgång i Sandbytröjan?
- När vi vann vår 7manna serie -94 eller -95 med 42-0 i målskillnad.

Har du nått personligt rekord i Sandbytröjan?
- Vi mötte Maglasäte när jag spelade med juniorerna. Det var disco i en lokal bredvid, så vi lirade till musik. Vi vann med 6-1, jag trodde jag gjorde fem mål, men domaren hade skrivit upp mig på alla sex.

Vilket är ditt bästa SSIF-minne?
- Jubileumscupen i Hörby, det var inte så längesedan. I första matchen sprang jag ner i vänsterhörnet och slog ett inlägg till Calle Öster som gjorde mål efter tio sekunder. I andra matchen sprang Calle ner i högerhörnet och slog ett nlägg till mig som jag slog in i mål efter tio sekunder.

Hur sugen är du på comeback i SSIF?
- Blir det comeback blir det i SSIF, finns inget annat alternativ. Just nu ligger det nere, men vi får väl se när det blir gräs.......

Tränar du nått nuförtiden?
- NEJ!

Följer du hur det går för SSIF?
- JA! Följer bloggen, kollade också Calles bicca i Sandbycupen.

Hur ser ditt SSIF-dream team ut, från de åren du lirade?
Målvakt:
Jens
Backlinje från vänster: Martin Svensson, Nico, Patrik Persson (numera Rydell), Pär Glantz
Mittfält från vänster: Anders Henriksson, Sammy Pergament, Kalle Bohlin, Fredrik Jernberg
Anfallare: jag, Joakim Kiuru
Bänken: Tobias Jansby (mv), Viktor Olsson, Andreas Westeson, Jonas Persson, Kalle Pålsson



Kommentarer
Postat av: Westeson

Va fan Charlie=)? Bänken. Jag det är väl priset jag får betala för att spela i Hardeberga BK. Bästa laget i byen=) haha.

2009-11-25 @ 16:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0