konstgrästisdag

Där brukar alltid sitta gubbar på bänkarna i centrat. Ljugarbänkarna är poulära, bänkarna mittemot frisören är populärast. Idag var det rekord, det satt åtta gubbar och snackade. De använde alla bänkarna, en gubbe hade t.o.m lånat en stol som han satt på. Pensionärerna i Sandby har det jävligt bra. Idag blev de dessutom historiska i mina ögon. 

Jag är stolt över min gala-analys i gårdagens inlägg. Det mesta stämde, Johan Glans misslyckades och betyget blir som vanligt ganska dåligt. Utöver det ger jag mig full pott. Det var en tam fotbollsgala som kändes mer yr än proffsig. Zlatan och Seger blev kvällens storheter. Seger blev kvällens drottning, men blev Zlatan kvällens kung? Jag kan inte säga det, hans bandade tacktal var dock störtskönt. Men han var inte på plats och han tar paus från landslaget, kanske slutar. Då är man tyvärr inte kung. Henke Larsson var inte heller där, Lennart Johansson detsamma. Det ger ett oseriöst intryck. Men Klas Ingesson var där. Tack som fan för det. Andreas Isaksson blev årets målvakt. Det kan bara betyda att Sverige har målvaktskris.

Nu ger jag ordet till Gemback, Anton Gemback. Målvakten svarar på massa frågor.



Fakta:
Namn:Anton Gemback
Smeknamn:Gemback
Födelseår:1992
Längd:1,90 ungefär
Vikt:Tillräckligt
Styrka (som spelare):Förmågan att läsa spelet
Svaghet (som spelare):Spänsten .....
Favoritmat:Tacos
Favoritdryck:Coca Cola
Favoritfilm:Remember the Titans
Favoritfärg:Ljusblått
Favoritdjur:
Favoritlag:Arsenal
Favoritspelare:Fabregas
Förebild i livet: Morfar Jarleje
Motto:Gör inte det idag som du kan göra imorgon
Gör jag om tio år:Tränare i Hurva
Det bästa med SSIF:Greken och Lind
Antal år i SSIF:10
Personlig målsättning 2010 (inom fotbollen): Utvecklas som målvakt ,Stå A-lags matcher
Sveriges snyggaste:Prinsessan Madeleine
Älskar: Tokspel FC
Hatar: Bussen till skolan
Hobby:Korpen Innebandy
Mobil: W995
Populäraste hemsidan:Youtube
Spelas i MP3n nu:Radiohead
Favorit-tvprogram:Ullared , Supersöndag
Favoritplagg:Kalsonger
Beskriv dig själv med fem ord:
Bästa spelaren du mött:Nån kille i det Rumänska laget vi mötte i Spaninen
Bästa spelaren du spelat med: Nico
Störigaste spelaren du mött:Han den störige killen i Bjärred (Tror han heter Björn eller nått sånt)
 
 
Fem snabba:
Öl eller cider:Tar en Öl där
Sommar eller vinter:Vinter
Blodin eller brunett:Brunett
FIFA eller Counter strike:FIFA
Mål eller assist:Får bli assist på den eftersom det är svårt att göra mål från min position..
 
Tre personliga:
Hur mycket har du utvecklats i år? Massor !! Känner att det gav hur mycket som helst att börja träna med A-laget !!
Hur kändes a-lagsdebuten i år? Riktigt nervöst innan match . Kändes Ok när väl matchen startat . Tycker själv att det var en klart godkänd insats , även om vi släppte in ett riktigt skitmål .
Hur gärna vill du spela i Hurva (antons farsa lirar där)?  Det hade varit en ära om Ljungdahl (tränaren i Hurva ) skulle ringa !!  Kanske hade jag inte spelat fotboll om det inte var för Hurva . Följde ofta med och kollade när Staffan spelade där när jag var mindre !


Glad Anton, det är ju sandbycupen

Kommentarer
Postat av: Oskar Gemback

OK mr, klassiska svar, men ett som förbryllar...förebild??



Morbror Oskar, fd bänknötare i Hardeberga BK

2010-11-25 @ 15:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0