tisdagsträning

Det är onsdagseftermiddag. Snart är det Erik Hamréns första landskamp. Jag är inte ironisk när jag säger att det ska bli jävligt skoj att följa hans premiärmatch. Jag är kanske lite ironiskt när jag säger att det ska bli kul att se hur Elmander fungerar som ensam anfallare, mycket ironisk. Stämmer startelvan som svenskafans redovisar? I så fall är jag redan väldigt skeptisk till Hamrén. Jag kan gå så långt, så att jag säger att Rade Prica borde gå före Elmander. Till Hamréns försvar måste jag säga att Mellberg som kapten är klokrent, likaså Lustig som högerback, Dorsin är värd en ny chans på vänsterbacken, Safari på en offensivare roll ska bli kul att se och 2x Elm plus Sebastian Larsson är helt rätt nytänkande.

Igår var det tisdagsträning. Härligt väder, konstgräs, roliga övningar, mycket bollberöring och ett härligt gäng på plats. Tyvärr var lagen så ojämna att vårt blåa lag var kraftigt underlägsna hela träningen. Det var en härlig fotbollskväll ändå. Det var en härlig känsla att se att på vår halva var vi 15 seriösa seniorspelare och på andra halvan tränade 15 seriösa u-truppsspelare. 30 talangfulla SSIF´are på samma plan. Härligt!

Nu riktar vi strålkastaren ner på Calle, kanske snarare riktar den uppåt på 194 cm sandbypåg. Läs en spännande intervju med en av höstens bästa SSIF´are.


Calle nöjd med smal kokt

Elva snabba:
Snaps eller Whiskey: Snaps till fest, whiskey till vardags
GOF eller Harlösa: GOF
Bonde söker fru eller Ullared: Ullared
Anna Anka eller Laila Bagge: Laila Bagge
Dalbys konstgräs eller Smörlyckans grus: Konstgräs
Burger King eller McDonalds: Max
Susanna- eller Jenny Kallur: Jenny
Snygg bicca eller grym glidtacklng: Jag antar att jag inte behöver besvara denna frågan
Kaffe eller coca: Kaffe
Spanska- eller engelska ligan: Engelska
Serieseger 2010 eller 2011: 2010 division 6 och 2011 division 5

Fakta:
Namn: Carl Öster
Smeknamn: Calle, Flöjtpojken, Jesus
Födelseår:1985
Längd: 194
Vikt: 92
Skostorlek: 45
Tre bra egenskaper du har som fotbollsspelare: bra spelsinne, svårstoppad, bjuder gärna på en delikatess
En egenskap du vill förbättra som fotbollsspelare: målskyttet
Favoritmat: Kebab Orient på Avesta pizzeria
Favoritdryck: Öl
Favoritfilm: A Clockwork Orange
Favoritlag: Malmö FF
Favoritspelare: Jag skulle vilja säga Zlatan men det går inte i dessa tider så det får bli Cantona
Världens bästa fotbollsspelare: Messi
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Xavi
Världens mest underskattade fotbollsspelare: svårt, Tevez kanske?
Världens mest överskattade fotbollsspelare: Johan Elmander
Motto: Om man inte hatar att förlora så är det inte lönt att vara med.
Framtidsdröm: Spela i engelska division 2
Det bästa med SSIF: Vi lyckas nästan alltid ha roligt trots motgångar och sånt.
Antal år i SSIF: Ungefär 13 - 15 tror jag
Personlig målsättning 2010 (inom fotbollen): Vinna skytteligan
Sveriges snyggaste: Sandbyvallen
Älskar: Mat
Hatar: Reklam
Hobby utanför fotbollen: Festa, tennis, golf
Favorithemsida: ssif.blogg.se
Spelas i MP3n nu: Keffat liv
Favorit-tvprogram: Macgyver
Favoritplagg: ssif - tröja med nr 10 på ryggen
Bästa spelaren du mött: Hasse Mattisson, även om han inte var så bra när vi mötte honom så är han en stor spelare
Bästa spelaren du spelat med: Behrang Safari
Störigaste spelaren du mött: Dött lopp mellan jättebebisarna i GOF och Bjärred 

Tre personliga:
Vem skjuter hårdast i familjen Öster?
- Jag skjuter utan tvekan hårdast. Jag är väl 20 kg muskler större än Conne så jag vet inte hur han kan tro att han skulle skjuta hårdare.

Vad är det bästa med att åka finlandsfärjan till träningarna?
- Det är alltid ett äventyr att åka finlandsfärjan, man aldrig vad som ska hända. Som tur är har jag sluppit några större missöden, det har inte Jens och Conne.

Har du lämnat defensiva positioner för alltid nu?
- Det är väl upp till tränaren i slutändan, men jag har svårt att se en kreatör som mig själv på en defensiv position. 

2 bilder från tisdagsträningen


Mackan gör comeback efter fem veckors ordinerad vila


Jeppe ville vara på bild med Eric


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0