Hjärtligt välkommen till SSIF, Fredrik Sundblad

Igår kväll hade Gert-Inge kallat till presskonferans i föreningsgården. 20:00 presenterades Sandbys nye herrtränare för många intresserade åhörare. ssif.blogg.se hälsar Fredrik hjärtligt välkommen till klubben. Vi tror och hoppas på en härlig tid tillsammans. ssif.blogg.se är stolta att vara först med att kunna presentera en exklusiv intervju med Fredrik.



namn: Fredrik Sundblad
ålder:33
bor: Bara
familj: Sambon Sara och dottern Wilma
yrke: Lärare/instruktör på MFF:s fotbollsakademi
hobby: Fotboll, Poker
 
Välkommen till SSIF. Hur känns det att börja träna Sandbys herrseniorer?
- Naturligtvis känns det inspirerande och roligt. Jag lägger även en stor ära i att ha fått det här uppdraget och hoppas att jag kan tillföra SSIF något som för föreningen framåt. 
 
Jag borde kanske säga välkommen tillbaka, du har varit tränare i SSIF tidigare. Kan du berätta om det?
- Jag var tränare för J-laget… ett härligt och ambitiöst gäng. Jag har många trevliga minnen från den tiden.
 
Vad har du haft för tränaruppdrag sen du lämnade SSIF för 8 år sedan?
- Jag har tränat ungdomslag i Malmö FF (p14-p16). Jag har även hunnit med en vända i IFK Malmö som ass.tr./lagledare. Men samarbetet mellan IFK och MFF bröts i somras och jag har inte tränat något lag sedan dess.
 
Kan du beskriva hur du är som tränare(din tränarstil, fotbollsfilosofi osv)?
- Det ska vara högt tempo och intensitet på träningarna. Jag ställer höga krav på mina spelare och förväntar mig att de ställer höga krav på sig själva och varandra.


Vad har du för målsättning med tiden i SSIF?
- Att genom tydlig och bra fotbollsträning få en fruktansvärd kraft i vårt anfallsspel och ett smart och starkt försvarsspel.
 
7 snabba frågor 
kort eller lång hörna: Lång
positiv eller negativ till långkastare: Negativ
offensiv eller defensiv: Offensiv
Spanien eller England: England
passning eller dribbling: Passning
tidiga eller sena inlägg: Sena
teknik eller fysik: Fysik
 
Sundis tycker till:
Världens bästa landslag: Tyskland
Världens bästa klubblag: Chelsea
Världens bästa fotbollsspelare: Micah Richards
Världens mest värdefulla spelare för sitt lag: John Terry
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Carlos Tévez
Världens mest underskattade fotbollsspelare: Brede Hangeland  
Världens mest överskattade fotbollsspelare: Cristiano Ronaldo

 
Micah Richards,                                                Carlos Tévez, världens
världens bäste enligt Fredrik                          mest sevärda spelare tycker Fredrik


Vi tackar Fredrik för att han tog sig tid att svara på våra frågor
Välkommen och Lycka till Fredrik!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Blev det någon annan tränare över när ni fick en ny? För i så fall vet du ju var det finns behov av sådana :-)

2009-10-27 @ 15:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0