Kvalspel

Nu är jag tillbaka i landet (the land). Jag hatar att flyga, jag får panik. Men jag är inte flygrädd. Jag säger som inomhusgrillaren i Plötsligt i Vinslöv: "ingenting kan hända". Jag fick platsen i mitten av tre säten. Till vänster om mig satt en småfet norska, det första hon gjorde var att sno åt sig armstödet och lägga all sin vikt på mitt lår som jag behövde sträcka ut under armstödet. Framför mig satt en rik gubbe, det första han gjorde var att fälla sätet. Nu var knäna intrycka i gubbens ryggstöd. Innan planet lämnade Malaga satt jag fastklämd i mitt säte. Cellskräck direkt, och nånstans ovanför Zurich hade fötterna somnat, benen börjat bli otåliga och skinkorna krampat. Hade jag varit runt 1.70 m hade jag kunnat sitta perfekt och använda nackstödet för att sova skönt. Nu satt jag fastklämd, förutom huvudet som jag inte hade kontroll på. Har jag råd, ska jag absolut beställa extra benutrymme nästa gång. Det blir dagens tips från mig till dig som är lång och ska flyga.

Kval -09 
Vi vet var vi ska lira nästa år. Vi ramlade ur femman, det blir div.6 för oss. Punkt! Några hade turen (typ Klågerup), att få chansen att kvala sig kvar. Några lag som redan är klara för div.6 nästa år, som vi kanske hamnar i samma serie som är: Torna Hällestad, Lunds BOIS, Dösjöbro, Löberöd, Kyrkheddinge, Harlösa.
Några intressanta resultat från omgång 1 i kvalet till division 6:
* Hurva förlorade hemma mot Nydala med 5-1. Det ser ut att bli division 7 för Hurva även 2010.
* GOF, kära gamla GOF, vann hemma med 3-0 och har ena foten i division 6, vår division 6. 
* Älskade bukten, där den dåliga broren Andersson lirar, vann borta med 3-1. Heja Bukten, stanna i sexan! 

I kvalet till divison 5 är frågan: Slipper vi Arlöv eller Klågerup i sexan?
I första mötet vann Arlöv hemma med 1-0. Men oddsen är inte så höga på att:
* Arlöv inte tycker det är kul att spela i Klågerup
* Den långa bänkraden uppe på backen fylls med Klågerupsfans
* Nummer 9, Klågerups egen torres (Jeppa) avgör med ett äkta hattrick. 
Jag tror att Klågerup klarar sig kvar i femman. Klågerup har hoppat mellan femman och sexan på senare tid, precis som SSIF. Arlöv har lämnat fotbollens finrum och ramlat ner från fyran till sexan på två säsonger, uselt men nu har de chansen till revansch. Kanske försvinner de målrika matcherna mellan SSIF och Klågge nästa år.

ska fina klågge klara sig kvar i femman?

Snart är det dags för Danmark - Sverige, mitt tips är 1-3.

Jag såg nyss att nya avsnitt av Grannfejden börjar sändas månd 19 oktober, YEEES


"Detta var allt för idag
imorron kommer mer om detta underbara lag"

älska ssif

Haj po di


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0