möte å träning

Idag passerade jag en av kommungobbarna på Mark entreprenad, han klippte kanterna vid plan B. Han stängde av sin kantklippare och tog av sina hörlurar, sen började han snacka om sina maskiner. Han älskar dem. Jag ska bjuda på lite av vad jag lärde mig. Om man kollar på grässtråna i sin gräsmatta med förstoringsglas kan man se vilken klippare som använts. Är grässtråna taggiga och lite bruna är gräset klippt med en roturklippare. En cylinderklippare ger raka grässtrån. En gräsmatta behöver inte klippas med en klassisk gräsklippare, utan en trimmer (han kallade den för handjagare) funkar bra. Det blir faktiskt bättre resultat med handjagare. Men det gäller att se upp för sten i gräsmattan, träffar tråden i handjagaren en sten flyger den iväg i 240 km/h. Oj, eller jaha.

Igår hade vi spelarmöte med Gert-Inge och sen inomhusträning med Micke. Alla utom Joel och Jojje var på mötet, det var ett intressant möte. Nyheterna för nästa säsong är mycket välkomna. Det ska bli kul och utvecklande att vara med nästa år, det känns motiverande. Gert-Inges triangel var grym. Det är viktigt att ha kul, vara engagerad, stolt osv, samt att spelidén är rolig för alla inblandade. Efter mötet lirade vi five-a-side i 75 min. Vi körde 5 minuters matcher med 3 lag. Det var kul och bra lir, jag blev mest imponerad av Robin A, Calle och lille Nicolai idag.

Snart är det dags för "I Zlatans fotspår" på svt2, missa inte det.

Dagens mackan: Mackan ska kanske bli norrman, ska han rensa fisk? Han påstår sig vara redo att resa, han har köpt nintendo Wii och beställt filmer. Jag frågade om han köpt kastrull och stekjärn, han verkade inte förstå frågan. Blir det Norge för mackan, så önskar ssif.blogg.se honom lycka till!


LIKA SOM BÄR


        Raul                                                Mackan


"Detta var allt för idag
imorron kommer mer om detta underbara lag"

älska ssif

Haj po di

Kommentarer
Postat av: Mackan

haha, ditt cp!!!:)

2009-10-13 @ 00:20:34
Postat av: emma

hahaha

2009-10-13 @ 19:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0