Välkommen till herrarnas nya blogg

Nyss födde jag en ny blogg. Jag är Nico, jag är pappa till bloggen. Men jag hoppas att hela laget kommer agera plastpappor och se till att jag kan skriva nått nytt varje eller varannan dag på ssif.blogg.se. Nu kan du följa Sandbys fotbollsherrar på nära håll. Skitsnack, fotbollssnack och skitsnack om fotboll. Ungefär det kommer skrivas här. Missa inte allt skoj som händer i skånes roligaste fotbollslag.

Jag sitter i ett vardagsrum i ett radhus i Antequera. Det är en liten spansk stad i Andalusien, några mil från Malaga. Här föddes nyss herrlagets blogg.
 Jag är precis hemkommen från en shoppingrunda nere i stan. Jag besökte så klart köpcentrets sportaffär. Vid ingången hängde två stora reklamskyltar. På skylten till höger om ingången fanns spaniens stora basketstjärna.  Han heter Pau Gasol och spelar i Los Angeles Lakers. Till vänster om ingången gjorde en fotbollsspelare reklam. Och det var inte vilken fotbollsspelare som helst, det var den halvkände normannen Ole Gunnar Solskjaer. Solskjaer var varken förstorad eller förminskad, i naturlig storlek stod han stolt på skylten iklädd Uniteds hemmadress. Bilden var några år gammal, men tydligen är Solskjaer fortfarande gigantisk i Spanien. Återkommer jag hit nästa år hoppas jag att Håkan Mild-hysterin har kommit till Spanien. Det är kanske inte helt omöjligt med tanke på att FIFA 08 ligger trea på Playstationtoppen idag.

Se hela bilden




Ole Gunnar Solskjaer
Enligt spanjorerna den stösta spelaren, oktober 2009.


"Detta var allt för idag
imorron kommer mer om detta underbara lag"


älska ssif

Haj po di

Kommentarer
Postat av: larry den äldre

du får väl ta upp dom tre F:en..

2009-10-09 @ 18:20:36
Postat av: Din Bam!

Snart e du mer än pappa till bloggen ;)

2009-10-09 @ 19:55:00
Postat av: Marcus

Jasså ja, pappa till mer än bloggen?

På smällen? En bulle i ugnen? Lite tjock om magen? Dräktig? Havande? Med barn? På burken? På tjocken?

...GRAVID?

2009-10-14 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0