Emanuel

För två år sedan hade vi Tobias Adrian, smålänning och tillika Östers IF-fantast i laget. Sen dess har vi haft bröderna Öster. Nu har vi en ny smålänning som hejar på Östers IF i laget. Emanuel Leander, kallad Manne, värvades från Konsum i byn. Hur han hamnade där vet jag inte riktigt, tror det var studierna som tog honom till Skåne. Han är välkommen till klubben. Stort och gott hjärta, både på och utanför plan. Här bjuds ni på Manne.



Fakta:
Namn:
Emanuel Leander
Smeknamn: Manne
Födelseår: 1989
Längd: 183
Vikt: 78
Skostorlek: 43
Tre bra egenskaper du har som fotbollsspelare: Hyfsat snabb, Rivig, Spel utan boll (öppnande löp)
En egenskap du vill förbättra som fotbollsspelare: Det mesta, men det viktigaste inom fotbollen är väl första touch/mottag och passningar.
Favoritmat: Oxfilé och potatisgratäng
Favoritdryck: En kall öl en varm kväll efter en hård dag
Favoritfilm: Mean Machine eller andra brittiska rullar med Vinnie Jones
Favoritlag: Arsenal och Öster
Favoritspelare: Thierry Henry (back in the days)
Världens bästa fotbollsspelare: Lionel Messi
Världens mest sevärda fotbollsspelare: Zlatan Ibrahimovic
Världens mest underskattade fotbollsspelare: Abou Diaby
Världens mest överskattade fotbollsspelare: Emmanuel Adebayor
Motto: Det löser sig
Framtidsdröm: Friskt liv utan bekymmer med mycket grym fotboll från läktarplats
Det bästa med SSIF: Skön stämning och jargong
Antal år i SSIF: Helfärsk
Personlig målsättning 2010 (inom fotbollen): Konkurrera om en A-lagsplats och (beroende på position) stänka in några mål
Sveriges snyggaste: Izabella Scorupco
Älskar: Min tös och min familj
Hatar: Att förlora
Hobby utanför fotbollen: Film och musik
Favorithemsida: www.svenskafans.com
Spelas i MP3n nu: Lars Winnerbäck
Favorit-tvprogram: Entourage
Favoritplagg: Mjukisbrallor
Bästa spelaren du mött: Stefan Paldan (fd Österspelare med proffskarriär i Norge och Österrike)
Bästa spelaren du spelat med: Björn Stringheim (fd allsvensk keeper i MFF och Öster)
Störigaste spelaren du mött: A Silva (invandrarkille i Östers pojkallsvenska lag som man inte vågade stöta sig med pga hans rykte)
 
 
Elva snabba:
Snaps eller Whiskey: Whiskey
GOF eller Harlösa: GOF (minst koll på)
Körslaget eller på spåret: Körslaget
Anna Anka eller Maria Montazami: Anna Anka
konstgräs eller naturgräs: Naturgräs
Burger King eller McDonalds: Burger King
Hamrén eller Lagerbäck: Lagerbäck (tills Hamrén visar resultat)
Pizza eller kebab: Pizza
Kaffe eller coca: Cola
Spanska- eller engelska ligan: Premier League
Serieseger 2010 eller 2011: 2010

 
Tre personliga:
Hur är det att vara Östers IF supporter i dessa tider?

- Känns bra nu när de tagit klivet upp i Superettan igen som iår blir en riktigt spännande serie med en del lag som ser ut att satsa hårt (Syrianska, Assyriska, Ängelholm, Landskrona) och så Bajen och ÖIS från allsvenskan. Tuff serie, en mittenplacering är jag nöjd med. Tyvärr kan jag ju inte se lika många matcher nu när jag flyttat ner till Skåne. Men ett gäng matcher ska jag nog se.
Du jobbar på Konsum, Lindh på ICA. Kan ni lägga rivaliteten bakom er när ni kommer till omklädningsrummet?
- Nej, jag har svårt att se det. För mig är det en sån bitter rivalitet att jag konstant hoppas att han halkar på tvålen och slår ihjäl sig. Men det gäller att vara profesionell och visa god min för lagets bästa. Efter några öl kan vi nog diskutera PLU-nummer och varumärken med vänlig ton.
Hur trivs du som smålänning i SSIF? 
- Mycket bra. En spännande mix i laget. En norrland, en småland och resten skåne. Nejdå, men Småland och Skåne är inte så långt ifrån varandra trots allt så det fungerar bra.


Kommentarer
Postat av: Andreas Lindh

Va Fan!!! inte snällt manne! här med utmanar jag dig på en plu tävling!

2010-04-08 @ 00:01:43
Postat av: Manne

Flest plu utantill? Vart ska vi börja? :) Bananer? 4011, eko 94011, fairtrade 93240 eller nåt liknande :)

2010-04-12 @ 13:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0