ombyggnad

I veckans nummer av Lokaltidningen är det ett helsides-reportage om Hossein Karbassi. I detta fallet är han känd för sitt integrationsarbete på Klostergårdsskolan. För oss är han känd som ofta återkommande till Sandbyvallen som domare. Utöver reportaget fick Hossein svara på några personliga frågor. På frågan - Då gjorde jag bort mig, svarade Hossein: "Jag är fotbollsdomare på fritiden. Vid en av mina första matcher blåste jag för mål eftersom jag var säker på att bollen skulle rulla in. Men så kom en back och sparkade undan den i sista minuten." Bra jobbat Hossein, tur att du blivit mycket bättre sen dess. Hossein är trots min ironi en uppskattad domare. Jag säger nog ändå som Davves farsa: " Hossein! Koga Linserna!" 

Hossein Karbassi
Hossein


Nya vallen
Kommunen har beslutat om ombyggnad på sandbyvallen. Det har äntligen fattat vår brist på omklädningsrum. Men de verkar även tro att vi har brist på läktarplatser. Bakom målet vid Föreningsgården finns idag rabatt, träd och containers. Där ska bli en ståplatsläktare med tak, bakom/under den ska hemmalaget (läs vi) få ett omklädningsrum. Detta planeras vara klart i sommar. Det är på tiden att något händer. Byta om på Sandyvallen känns mäktigt, bara jogga ut på planen. Ståplatsläktare för "hemmafansen" bakom ena målet känns också proffsigt. Att den kommer stå tom varje match är en annan fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0