Skadeläget

Inte nog med att det är måndag och jag är tidigt på jobbet, när jag startade datorn upptäckte jag ett sabotage. Som bakgrundsbild har jag nu ett lagfoto på Lokomotiv Lund. Några har mjukus, några har 80-tals friss. Men alla har den berömda svart-vitrandiga Lokko-tröjan. "Kom igen nu Lokko", har vi alla hört. Men som bagrundsbild, nej tack. Jag byter direkt tillbaka till SSIF-lagfotot.

Vi fortsätter på ämnet katastrof. Skador är aldrig kul, vi har haft tur med det denna säsongen. Men nu har vi tyvärr drabbats. Tom och Mackan är långtidsskadade. Månsson skadade knäet förra helgen, han ska kolla upp det idag. Robin G:s baksida gick återigen upp, i gårdagens u-lagsmatch var bristningen tillbaka. Vi snackar om vänster, framsida lår. I lördagens a-lagsmatch fick Anders dubbla smällar på näsan, bloggen har kollat läget med honom.


Anders, här med rak å fin näsa

Hur gick skadan till?
Fick bollen i ansiktet vid ett inlägg som bröt den. Sen ytterligare en smäll på hörnan efter.
 
Hur ont hade du när du själv försökte få rätt näsan vid sidlinjen?
Grymt ont! Men fick den inte helt på rätt plats då sen börjar den svullna för mycket.
 
Hur snabbt fick du hjälp på sjukan?
Kom till akuten i Lund lite över fyra och lämnade strax innan kl 22.
 
Hur löd deras diagnos?
Kan inte deras exakta termer men bruten näsa på två ställen.
 
När kommer du tillbaka?
Så fort som möjligt! Enligt läkaren tar det minst en månad, får inte sporta på två veckor pga blodkärlen och att näsan sitter löst nu efter de rättat till den samt fixerat den. Sen ytterligare två veckor innan den växt fast igen. Men vi får se hur läkningen går men en månad känns lång tid.
 
Kommer du spela med nässkydd?
Troligtvis inte eftersom nässkydd enligt läkaren ändå inte skyddar tillräckligt den bara bryts på ett annat sätt vid ett nytt slag. Men det finns ju stabila maskar, en sån hade kanske fungerat. Nån som vet om det finns? Och gärna var jag kan fixa en sån i så fall.
 
Hur kommer du träna den närmsta tiden?
Är ju tvungen att hålla de två närmsta veckorna sen får jag lov att träna igen men ingen fysisk kontaktsport på totalt 4 veckor men vi får se hur det ser ut efter de två första veckorna och ta ett beslut då.

Tack Anders! Enormt krya på dig till dig, och givetvis till alla SSIF:are som går skadade.


Kommentarer
Postat av: Jeppa

Bulls som fan Onna, du får hänga med ut och käka korv iaf! och du, du är ju frisk till lagfesten, lite att se fram emot!

2010-04-26 @ 12:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0