Talangen

Han är född samma år som Nicolai, han heter Adam Lindahl. Juniorlagets kapten gör debut i bloggen. Enorm vilja och grym utveckling de senaste åren kännetecknar Adam. Han är en framtida innermittfältskrigare i seniorlaget. Nu är hans uppgift att leda juniorlaget till seriesegern i div.2.



Namn: Adam Lindahl
Ålder:16 fyller 17 detta året
Trupp: Junior-laget och U-laget
Position: Innermittfält
Favoritlag: Barcelona                       
Favoritspelare: Det får väl bli messi
Favoritmat: Kebabpizza
 
Hur trivs du i SSIF?
 - Jag trivs mycket bra

Vad är det bästa med att spela i Juniorlaget?
 - Gemenskapen och satsningen, jag tycker vi har bra gemenskap och det är kul att vi gör en satsning verkligen.

Hur ser en normal träningsvecka ut i juniorlaget?
 - Nu när vi börjar på gräs kommer vi träna på tisdagar och torsdagar sen match på helgen.

Hur kommer det gå för juniorlaget 2010?
- Jag tror vi kommer hamna top 3 i vår serie

Vad är nyckeln till framgång för juniorlaget i år?
- Vårat spel på marken tror jag kommer bli vår nyckel.

Vad behöver laget förbättra för att ta ytterligare kliv framåt?
 - Jag tycker alla spelare i j-laget måste våga ta för sig mer och våga snacka mer på planen.

Vilka är dina styrkor som spelare?
- Spelförståelse, bra på djupledsbollar genom backlinjen

Vad behöver du förbättra som spelare?
- Eftersom jag är kapten i år måste jag förbättra min ledarroll och kunna hålla humöret uppe trots vi ligger under.

Vilken är din personliga målsättning med fotbollen 2010?

- Utvecklas mer och ta för mig mer.

Vad ser du mest framemot med fotbollsåret?
- Italien

Hur är känslan inför seriestarten?
- Det känns bra väldigt taggad.

Varför ska man kolla på juniorlaget i år?
- Därför vi kommer vara den generation som lyfter a-laget i senare år ;)

U-laget är en viktig utvecklingsmiljö för dig och ett bra skyltfönster. Tror du på mycket spel för dig i U-laget i år?
-  Ja det hoppas jag

När får vi se dig ta på a-lagströjan?
 - Trivs väldigt bra men så fort jag får en chans att spela i a-laget kommer jag säga ja. Någon gång nästa år kanske.

Vill du spela i Sandbys A-lag i framtiden?
- Beror på lite hur det går detta året.

Följer du a-laget?
- Jag följer dom genom Nicolai mest.

Rolig bild från Adams facebook


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0