det var bättre förr

Det var ett dåligt skämt. Det blir inget omklädningsrum under en ståplatsläktare på Vallen. Att skämta om att kommunen ska bygga något på vår idrottsplats är för otroligt för att vara sant. Ingen hade ens trott mig om jag sagt att vi ska få nya duschmunstycke. Helsingborgs dagblad bjöd på ett fantastiskt aprilskämt, kolla länken. Det håller hög klass.

http://hd.se/sport/2010/04/01/hif-varvar-mikael-gath-fran-rogle/

Inget snack om saken, jag börjar bli gammal. I den ångesten var det glädje och ännu mera glädje. Challe har bjudut på fler gamla minnen. SSIF - LBK på Frejs äng och Sandbycupen -93. Det var härligt att se. Samtidigt som man känner sig gammal är det fantastiska minnen. Förr spelade vi matcher på frejs äng, det var mest träningsmatcher i mars. Jag kommer ihåg att spelare och föräldrar hade en renoveringsdag på frejs äng, då gjorde vi allt vi kunde för att jämna planen och så gräs där det behövdes. Till denna matchen vi såg var Frejs äng i okej skick. Tillräckligt bra för att bli fyramålskytt. Nä, detta är faktiskt inget aprilskämt. Jag minns mig inte som målskytt, men filmen ljuger inte. Fyra mål från nummer 8 (hade det till Mackan tog det) blev det, varav ett direkt på hörna. Mot självaste LBK! Två detaljer var ganska tydliga i mitt spel. Tur att det inte offsideregeln gällde 7manna, och jag hade nog fobi för att springa redan då. Fint placerad vid bortre stolpen i 2 gånger 20 min. men målen kan ingen ta ifrån mig.


älskade filtboll

Sandbycupen 1993. Året då vår yngsta seniorspelare Nicolai föddes var man själv i hetluften i Sandbycupen. Det blev storseger mot Tollarps båda lag och mot Lunds SK, men Torn var för svåra det året. Men vi skiter i resultaten och mitt mål mål Lunds SK (stenhårt nere i bortre). Fokus ligger på att Sandbycupen var bättre förr, shiiiit asså som Davve Johansson hade sagt. Så ska innefotboll spelas!
För det första var det filtboll som gällde, gul med vissa mörkare fält. Sen var det sarg runt hela, högre sarg runt målen. Publik fick sitta överallt i hallen, då var det bara ståplatsläktare där uppe. men runt om i hallen satt och stod publik. Sargen var spelbar, med dåliga domare kunde man även valla med hjälp av ribbstolarna. Då stod inga domare och gnällde över att lägga bollen på den rosa linjen eller att bara 4 sekunder gällde. här var det fritt spel, inga långa avbrott. Sargen var alltid med i spelet. På den tiden var innefotbollen roligare och stämningen bätte. Det var bättre förr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0