En helg i Dalby

Det blir en helg i Dalby. Eftersom Sandbyvallen blir spelbar på måndag, kommer hemmapremiären spelas i Dalby. På söndag spelar a-laget mot Bukten, givetvis kommer en Bukten-special i bloggen på lördag.

På fredag är det hett reservlagsderby. Lindh har redan börjat snacka upp det på facebook, ett litet hot mot deras högerbacksstjärna blev det från Lindh. Klockan 19 på fredag smäller det. Enligt Skånebolls hemsida är det på Knutsvallen, enligt Lindh på Dalbys konstgräs. Självklart tror vi på Lindh. Mycket folk väntas till Dalby på fredag.....och söndag.

Igår var jag med om höjden av förnedring. Jag lunchade på MCDonalds vid norra Fäladen. Efter att ha klämt en stor meny på uteserveringen bestämde vi oss för att ta en glass i Mcdriven. Förmodlingen var systemet i den beställningsboxen sönder, jag hoppas i varje fall det. Bredvid den lådan stod en tjej och tog upp beställningarna. Med en bärbar kassa runt halsen knappade hon in vår beställning. "Betala i nästa kassa tack". Allt lät precis som vanligt. Härlig arbetsdag. Vad är din arbetsuppgift? -Jag är vikarie till den boxen på McDonalds McDrive. Grattis........

Nu läser jag i Hardebergas gästbok (vad fan gör jag där) att det inte blir någon b-lagsmatch mot sandby på fredag. Det är Kocke som skrivit, så det stämmer garanterat. Nähä, har Lindh skrämt dem? Då blir det så ska det låta på fredag istället. Shirley Clamp & Robert Gustafsson mot Maria Haukaas Storeng & Alexander Rybak. Kan bli ett toppenprogram.


Artisterna i så ska det låta på fredag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0