Dösjöbro IF

Imorgon är det dags för seriepremiär i div.6 mellersta. Vi börjar borta mot Dösjöbro IF. Matchen spelas på konstgräs i Kävlinge. Här kommer ett reportage om Dösjebro IF och deras stjärna Niklas Söderström. När jag analyserar Dösjöbros klass kan jag utgå från hur det gick förra året eller hur det bör gå i år. Förra året spelade laget i sexan, de klarade sig kvar. Men med stora problem under året kunde de lika gärna varit i sjuan i år. Nu löste det sig och vinden verkar ha vänt i den lilla fina byn. Rykten säger att de ska springa igenom sexan, utan problem. 13 nya spelare! samspelta, kanske? Men många av namnen inger respekt. Dösjöbro påstår att vi är seriefavoriter, jag påstår att det utan tvekan är Dösjöbro som är det. Det kan med andra ord bli en trevlig seriepremiär. Lagets stjärna Niklas Söderström, kom från spel i Eslövs BK. Duktig spelare och trevlig påg. Vi tackar honom för nedanstående bidrag till bloggen!




Laget

Tränarens ord:

Dösjebro IF A - U lags trupp är en homogen, talangfull trupp. Där vi har en blandning av ung talang och gammal rutin. Inför året 2010 har där tillkommet 13 nya spelar, en del hemvändare som har testat atmosfären i andra klubbar, men också tillgång av spelare från klubbar utanför kommungränsen. Vilket lovar gott inför Säsongen 2010 som ser mycket intressant ut. Med hårt jobb och mycket glädje kan vi nå till det gemensamma målet
Som är topp 3 i serien.

 

Niklas Söderströms ord:

Efter en fin försäsong med oförskämt goda resultat är vi grymt laddade inför säsongen 2010. Många nya spelare (bl.a. jag själv) som har kommit riktigt bra in i gänget. Jag talar nog för hela laget när jag säger att vi alla trivs förbaskat bra i föreningen och i seniortruppen. Jag själv har dålig koll på Div 6 mellersta och hur bra konkurrenterna egentligen är, men jag tror dock mycket på vårt eget lag och hoppas på att vi ska kunna spela en trevlig fotboll hela säsongen. Vi har haft alla förutsättningar med goda träningsförhållanden (konstgräs, gym etc.) och framförallt ett mycket trevligt träningsläger.

Seriefavoriterna ;) Södra Sandby IF och alla era supportrar är varmt välkomna till premiäromgången som spelas i Kävlinge på konstgräs. Vi ses på fredag!

Profil
Namn: Niklas Söderström
Ålder: 24
position: Innermittfältare
Favoritlag: Malmö FF & Manchester United
Favoritspelare: Zinedine Zidane (trots att han har spelat i fel klubbar)


"välkomna till Kävlinge konsgräs" hälsar Niklas Söderström

Laget
Nyförvärv: Det é så många så jag kan inte hålla reda på alla 13 spelare…
Förluster: hmm
Tränare: Denna kan jag… Huvudtränare: Henrik Lassen Assisterande: Jan-Åke Jönsson & Lars Gustavsson
Division och placering 2009: Div 6 och laget slutade 7:a tror jag, detta efter en bra höst.
Lagets stjärna: Richard Lemner
Lagets buse: Marcus ”MJ” Johansson
Lagets lirare: Ola Kristensson

2010
Vilken är lagets målsättning 2010? Topp 3 (min är alltid att vinna varje match)
Vilken är er nyckel till framgång? Inställning och vinnarskalle
Vad förväntar ni er av matcherna mot SSIF 2010? Tuffa matcher då ni är seriefavoriter!
Varför ska man följa er 2010? Vi har ett bra lag med härligt ”go” och vi spelar en småtrevlig fotboll.
Hur är känslan i er trupp inför seriestarten? Förväntansfulla och alla ser framemot premiären.
Vilka lag blir topp tre i år? Dösjöbro IF, Södra Sandby IF och GOF IF
vilka lag åker ur? Har för dålig koll! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0