Inför Lunds BOIS - SSIF

Toppfight på Klostergården imorgon. Två poäng bakom serieledande Dösjöbro möter vi seriefyran på bortaplan. Det blir en svår match, garanterat svårare än förra mötet som vi vann med 5-0 på Vallen. Vi har inlett höstsäsongen med fyra raka segrar. Men nu kommer ett svårt prov, det krävs bra duellspel, högt tempo, kvalitet i passningsspelet och ett stort Sandbyhjärta om det ska bli tre nya (viktiga) pinnar. Vi kommer ge allt och lite till, det lovar jag!




Frågor till Nicolai "mini-parra" Paradis inför matchen imorgon:

Hur är känslan i truppen?
 känslan i truppen är bra, det är ett härligt gäng.

Hur beskriver du formen i truppen efter full pott på de fyra första höstmatcherna?
Formen känns bra. Men vet att det finns mer att hämta så att det blir ännu bättre.
 
Hur ser det ut på träningarna?
Träningarna ser bra ut, vilket de har gjort sen vi började i vintras.
 
Du har varit mycket bra på din vänsterback, hur beskriver du själv ditt spel?
 jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men jag gör det jag måste göra.

Dösjöbro vann toppmötet mot Hällestad med 6-3 på bortaplan, så de behåller serieledningen. Dösjöbro vände underläge 1-2 till ledning 6-2 med en man mindre. Vad säger du om resultatet 6-3?
 Det är väldigt starkt att vända underläge när man har en man utvisad så det är starkt att kunna göra det.

Hur går dina tankar inför matchen mot BOIS på fredag?
 tänker inte så mycket på det än är mest på match dagen jag tänker på det.

Vad måste fungera för att vi ska ta en ny seger?
 Vi måste komma igång med vårt spel direkt och inte låta dom komma in i matchen för mycket.

Vi vann hemmamötet med 5-0 och gjorde årets bästa match, hur stor är chansen att det upprepas på fredag?
 Om vi spelar så bra som vi kan så är chansen nog rätt stor att vi vinner med 5-0.

Är du nervös eller taggad, eller både och inför matchen om 46 timmar?
Är lite av båda men är mer taggad på fredag och då brukar när nervositeten försvinna. 


Nicolai på träningen dagen före BOIS-matchen

För er som inte såg hur riktig trav ser ut får ni en chans till....med flygande start


Kommentarer
Postat av: Lindh

hahahahaha har du ändrat ssif bloggen till häst blogg nico?!

2010-08-26 @ 22:23:36
Postat av: Bängan

Sedan vi skaffade en kuse har jag varit med i stallet ett flertal ggr. Och det där med att trava är så jävla läskigt så jag vet inte vad.

2010-08-26 @ 22:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0