Lill-mattes debut i Landskrona

Tisdagen den 10 augusti är en stor dag........... för SSIF, för mig, men mest för Mathias Andersson. Cirka 20:35 puttade Henke Larsson in honom på Landskrona IP. Lill-matte berättar nu om känslan att göra Superettan-debut.



När fick du reda på att det skulle bli ett inhopp för dig?
  Jag visste inget innan matchen, jag var förbered men visste inget förens Hasse sa till mig att värma lite hårdare i ungefär 60:de minuten

Hur var känslan när du fick veta att du skulle in?
  Självklart var jag nervös men det är ju detta man har väntat på så måste säga taggad och härligt. Nu är det gjort och vet vad som krävs, och blir då kanske inte lika nervös som inför denna matchen.

Blev du förvånad när du blev inbytt först av avbytarna?
  Jag blev förvånad att jag bara skulle in, men jag har fått ett grymt stöd från både spelare och tränare.

Vilka instruktioner fick du innan du byttes in?
  Jag fick mina fasta situationer, var jag skulle stå osv. Jag fick även lite tips från Henke och Hasse att bara gå ut och ha roligt, gör som du brukar på träningar och matcher.

Sa Henke något till dig precis innan du klev in på planen?
  framför allt att ha roligt och han förstod att jag var nervös men det var bara att köra på som vanligt.

Hur nervös på en skala 1-10 var du när du sprang in på planen?
  Ganska mycket i början, kanske 7-8 men under matchens gång blev det mindre och mindre.

Hur var din första bollkontakt?
  Den var faktiskt bra, ett tillslag till Fredrik Karlsson som senare resulterade till ett bra skott.

Hur sammanfattar du dina första 20 minuter i Superettan?
  Nervöst men grymt roligt, detta man har längtat efter. Nu vet jag hur det känns och kan gå ut och slappna av på ett helt annat sätt och bara njuta.

Vad var roligast, ditt inhopp eller 4-0-segern?
  båda två, det var en viktig seger och 3 viktiga poäng, men måste även säga mitt inhopp som jag fortfarande njuter av, sen ska jag inte nöja mig med det, ska fokusera ännu mer på träningar och matcher sen får vi se om det kommer fler chanser.

Hur går din a-lagskarriär vidare nu?
  Det vet jag faktiskt inte än, vi ska sätta oss ner med skolan på måndag och diskutera om schemat, hur det fungerar med träningarna som är klockan 15.00 om dagarna osv. Men Henke har sagt en tid framöver till mig så förmodligen får jag reda på mer på måndag.

Nästan 4000 personer såg matchen på Landskrona IP, hur var det att spela inför så mycket folk?
  Grymt roligt, en helt ny grej men man ska inte stressa upp sig för det, man ska koncentrera sig på sitt och bara gå in och njuta,


Två av Sandbys hjältar ställde upp i VM i höjdskjutning förra veckan, nu publiceras filmen. Testa själv att slå deras tider, jag kan avslöja att det blir typ omöjligt. De skjuter sanslöst hårt och högt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0