Talangen

Idag kommer talangen från P16-laget. Men Emil är flitigt medverkande i både junior- och u-laget. Kännetecknande för Emil är hans fantastiska tillslag med vänsterfoten och ibland även hans farliga humör. Men i sina bästa stunder är han en passningsskicklig kämpe med bra taktiskt kunnande som gärna avgör jämna matcher. Idag är stora framtidslöftet Emil Jakobsson i bloggen.




Hur e läget med fotbollsspelaren?
- Jag mår mycket bra för tillfället, allt rullar på som vanligt och är väldigt pepp på gymnasiet nu!

Hur fungerar karriären för tillfället?
- Karriären funkar riktigt bra. Har precis komit hem från Gothia Cup och gjorde riktigt bra ifrån mig och hela laget imponerande, så det känns riktigt bra just nu. 

 
Hur kommer det gå för P16 i höst?
- Jag tror att vi kan slåss om topp 3 faktiskt. På Gothia spelade vi riktigt bra och vi rullade  boll på ett helt annat sätt än vi gjort tidigare så jag ser fram emot serien och tror vi har goda möjligheter.

 
Du spelar även med juniorerna, hur är det?
- Att spela med juniorerna är roligt och väldigt utvecklande. Man kommer in i laget direkt och det är ett väldigt skönt gäng. Sen gör Lasse och Andy ett skit bra jobb och man utvecklas varje träning.
 
Du börjar bli rutinerad i u-laget också, vad utvecklar du mest när du spelar i u-laget?
-
I u-laget så är det ju mest tekniken som vi tränar så det måste väl vara det och även att hålla bollen på marken och att inte slå passningar på chans.
 
Du har spelat på de flesta positioner i år, vilken postion spelar du helst på, och varför?
-
Spelar väl helst på innermittfältet, det känns som om jag gör bäst ifrån mig där och får slå mycket passningar som jag är duktig på.

 
Hur ser fotbollsframtiden ut?
- Att utvecklas så mycket som möjligt och försöka göra lite träningar och matcher med a-laget. Hade varit en rolig erfarenhet att stångas med dom gamla gubbarna. hahahahah
 
Vad vill du helst bli bättre på?
- Självklart kan jag utveckla allt. Men det blir väl att träna högerfoten då.
 
Vad borde dina motståndare vara rädda för när de möter dig?
- Helt klart min attityd.


Damernas materialförvaltare och målvakt, Anders Andersson är väldigt bra på dunkgömme..............




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0