Bäckström

Idag behandlar vi mycket, i intervjun med Andreas Bäckström snackar vi fest, framtid, dåtid, utmärkelser, film, sandbys juniorer osv. Andy var en av de bästa Hardebergaspelarna i år som tog laget till fyran, han har tränat Sandbys juniorer under året, spelat en massa år i SSIF. Med andra ord välkänd i denna byn. Nu lämnar bloggen över till Bäckström, dags för lite Hardeberga och lite Sandby.


Glada knattar i Hardeberga, tre skickliga lirare, Bäckström till vänster



Ni har börjat träna igen efter kvalsegern, hur är läget i div.4-laget?
   Ja det stämmer. Vi har genomfört en träning vilken jag inte medverkade på. Den träningen var dock, enligt min säkra källa Oliver, bra genomförd med glatt humör och mestadels spel. Läget verkar vara fortsatt bra efter en lång och härlig säsong. Träningsmatcher är spikade och nästan alla lag håller hög klass (ska bl.a. bli kul att mäta våra krafter mot IFK Malmö). 
 
Ni spelade match ikväll (läs i måndags) mot landskrona BOIS juniorlag, sammanfatta den matchen kort?
Vi kom till start med sex startspelare från säsongen och hade även två testspelare med. Vi visste från början att de skulle föra spelet och så såg det ut i 90 minuter. I första halvlek  pressar vi dock otroligt bra högt upp i banan och vinner många bollar men BOIS är snabba och skickliga. 1-0 blir till efter inlägg och självmål. En godkänd första halvlek från vår sida. Kul att få möta Matte Andersson, som gjorde en stabil första halvlek och fick tampas med mig och Martin Svensson på innermitten. I andra halvlek gör vi tre byten och förlorar kontrollen och lagspelet helt. BOIS kan spela ut och gör det riktigt bra. Deras 2-0 är ett härligt mål - jag tokpressar och blir tunnlad, BOIS:aren slår en fin djupledsboll och det är bara att rulla in den. Bra insatser av Sebbe Löfkvist och Tegedal som fick visa upp sig och extremt skönt att få springa av sig i 90 minuter.

Har ni några nya spelare som testar och verkar vara på gång tll er?
Ingen som är på gång till oss. Det krävs ändå en del för att kunna komma in i Hardeberga nu när vi gått upp i två serier och det är kul att klubben kan ställa vissa krav nu. Vi har haft en provspelare på den enda genomförda träningen.  

Har ni några som lämnar truppen?
Inte som det ser ut i nuläget. Naturligt blir det så att några kommer att träna lite mindre, bl.a. vår härliga profil Kristoffer "stollen" Nilsson. Annars är truppen intakt och vi hoppas knyta till oss några starka förvärv innan övergångsfönstret stänger nästa onsdag. 

Ni hade den traditionella årsfesten i Killebäcks matsal i helgen, hur var den?
Den var, som oftast, magisk. Vi körde förfest uppe hos mig på Sandby Hills där 20 taggade gåbbar satt och drack lite bärz och hade trevligt innan vi samlades i killebäck vid 18.30. Den suveräna maten bestod av fläskfilé, ugnsbakad klyftpotatis, kantarellsås & två olika sallader. En bra grund inför kvällen alkoholhaltiga intag. Bandet spelade rolig och bra musik, damerna var snyggare än någonsin och stämningen var fantastisk blandat med dans och intressanta konversationer.  

Jag hörde om en film som bloggen genom westeson beställt, vad kan man förvänta sig av den?
Oj, Oj, Oj! Den fick oss att känna en viss form av eufori och filmen  är otroligt mäktig. Jag ska inte avslöja för mycket men Martin Svensson, hans Mathilda, Roxström och Oliver har gjort ett mycket bra jobb och filmen uppskattas otroligt. Martin är en guldklimp i sådana här lägen då han älskar att klippa och redigera. Låtarna i filmen är av mustig och kraftfull karaktär.   

Ni hade intern prisutdelning också, vem blev den "galans" kung?
Galans kung var definitivt vår underbara målvakt Mikael Kehler. Stilig som han var gick han fram och kunde, helt rättvist, ta emot priset som årets spelare. Utöver det gick guldbollen till Weste. 



Vad jag förstod på en facebook-status slutar du som juniortränare, hur känns det beslutet?
Tyvärr så stämmer det. Det var med ledsna ord jag berättade för grabbarna i söndags att jag inte kommer att vara huvudtränare nästa år. Det var inget beslut jag ville ta då året har varit jätteroligt och jag trivs jättebra i en tränarroll. Det känns allmänt tråkigt och tungt men hoppas att alla förstår beslutet och att jag själv kommer tillbaka inom en snar framtid i hopp om att klubben vill ha mig.  

Ska du satsa på skolan el div.4 fotbollen nu då?
Beslutet togs endast på grund av skolan. Det tar för mycket tid att pendla och vi går in i en mer intensiv period i början av nästa år. Jag känner att jag inte kan göra tränaruppdraget fullt ut och då vill jag inte göra det alls. Jag vill vara huvudtränare och vara där vid alla tillfällen under veckorna - det blir en omöjlighet nästa år. 

Hur seriöst satsar ni på den årliga Eslövsturneringen inomhus som efter branden har rekordfå lag, läge att ta hem prispengarna?
Jag vet faktiskt inte. Det verkar som att informationen inte når hela vägen upp till Båstad men jag tror att vi har ett lag med. Är SSIF med? Men känner jag Benny rätt så kommer vi att åka dit för att vinna turneringen och ta hem lite prispengar. Tror dock att konkurrensen, som vanligt, kommer vara tuff trots att det verkar vara få lag med i år. Inomhusfotboll är ingen favorit längre men vi brukar kunna göra bra ifrån oss och ha roligt under cuperna vi är med i. 
   Jag önskar SSIF stort lycka till nästa år och hoppas ni får en ännu bättre säsong än föregående. Hoppas även att er fest i helgen blir lika magisk som vår egen i lördags och önskar er alla God Jul och Ett Gott Nytt År! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0