Inför Lödde - SSIF

Imorgon är det a-lagsmatch igen, senast var det jobbiga kvalet. Imorgon ska vi till Lödde, om vädret tillåter. Klockan 13:15 är det avspark på Löddes konstgräsplan. Förra året mötte vi deras u-lag, då blev det 6-1 seger. Nu ska vi försöka oss på deras a-lag, de har blivit sämre och vi bättre. Men det kommer bli en mycket svår match. Det viktigaste blir väl att testa runt lite och att alla som spelar visar spelglädje och att man vill ha en plats i laget 2011.

Följande spelare stod på hemsidan som kallade till matchen, kanske några förändringar. Jag hoppas att alla förstod sms:et: Kolla på hemsidan om ni är kallade, kan ni inte så meddela cheferna.


Jens
Anton
Conrad
David
Eric
Jesper S
Joel
Mange
Marcus A
Marcus H
Niclas J
Niclas M
Oktay
Robin A
Robin G
Virre
Henrik Andersson
Sebastian Persson
Emil Jacobsson


Lite frågor till Oktay inför morgondagens match:



Imorgon är det dags för träningsmatch, är du sugen på decembermatch?
Nja. Det är ju alltid kul att lira matcher, men det är ju lite för kallt. Men det är ju bara att köra vafan.
 
Hur är känslan att lira match i 5 minusgrader på konstgräs jämfört med 20 plusgrader på Sandbyvallen, förutom att det är kallare nu?
Det är ju precis när man går ut på plan som det är jobbigast. Kallt och förjävligt. Men sen när man blir varm är det inte så farligt. Sen är det mycket skönare att lira på vanligt gräs än konstgräs.

  
Du avslutade säsongen mycket bra, och har fortsatt prestera bra på träningarna, hur beskriver du din form?
Jo den är ganska bra nu tycker jag. Det har gått bra och det har varit riktigt roligt på träningarna. Hoppas det håller i sig bara.
  
Vi ska möta Lödde imorgon, har du spelat på deras fina konstgräsanläggning någon gång?
 Vet inte. Kanske. Minns faktiskt inte.

Lödde ramlade ner från fyran, vad förväntar du dig av deras lag?
  Jag vet faktiskt inte. Jag trodde de spelade högre upp men tydligen inte. Tror säkert det är ett bra lag ändå.

Hur tror du matchbilden kommer se ut i morgon?
  Vet faktiskt inte. Jag har ingen koll på Lödde så det är lite svårt att svara på det. Vi får se imorgon helt enkelt.

Hur tycker du det har sett ut på träningarna efter säsongen, vilken form befinner sig truppen i?
  Jag tycker det har sett bra ut. Bra tempo och oftast många på träningarna. 

Hur är det att träna i din by bara 300 meter ifrån ditt rum, har du stor fördel av det?
  Det är riktigt skönt. Jag behöver inte byta om så tidigt och är hemma snabbare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0