Julafton

Bloggen börjar med att önska alla läsare en riktigt God Jul. Tack för att ni följer bloggen. Pga vinterkräk har endast rimmande från sängen varit möjligt. Givetvis rimmar alla på sina julklappar, men oftast blir det tidspress precis inför julklappsutdelningen. Här kommer några tips på rim:



Vi börjar med att hjälpa er som ska ge bort ett årskort till herrarnas hemmamatcher nästa säsong
Att se fotboll på vallen är en vacker syn
Det är glädje att följa pågarna från byn
Nu kan du se fotboll när du vill
Blir det kval får du en match till


Nu hjälper vi alla er som ska ge farsan en sit-ups maskin
Nu kan du träna 24/7
Jag tycker du ska börja nu
Du kan få Sandbys finaste kropp
Med viktökningen är det stopp
Vill du ha Håkanssons mage
Då får du fantamej ta dig i krage

Nu kommer ett rim på ett årskort till Sandbys hejarklack
Sprid stämning på Vallen varje gång
Fyll i i Lindhs galna sång
Det är viktigt att vara minst två
Så att sången fortsätter när Fridolf bett Lindh att gå

Rim på presentkort
Detta är det tråkigaste att få
Nu har jag gjort det ändå
Det är varken mjukt el hårt
Användningstiden är väldigt kort
Det är en tråkig liten lapp
Men jag är glad att jag långa köer slapp


Rimtips till er som ska ge bort en fotboll
Den rullar, studsar och är liten
Jag blir livrädd när jag får skiten
Den kommer ju aldrig på samma sätt
Och jag har aldrig fattat hur man använder den rätt
Jag kan inte förstå hur den blivit så populär
Vi backar hatar er som i denna är för kär


En ensam julafton behöver jag lite stämning, och julsången nedan ger mig det. Stefan är ett musikgeni, säg nån låt han inte kan. Jag är tacksam att stefan ger mig den julstämningen jag behöver.


Kommentarer
Postat av: bängan

god jul nicco!

2010-12-25 @ 00:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0