Lill-matte

Årets sista inlägg är ett faktum, bloggen tackar alla läsare för ett trevligt 2010. Gott nytt fotbollsår alla! 2010 avslutas med en av de största bloggen har skrivit om i år. Lill-matte har gjort det igen, dvs tränat med sveriges två bästa lag. Först tränade han med SSIF, sen drog han på landslagssamling. Följ Mattes fina vecka...........

Mathias Andersson

Du gjorde comeback i SSIF för två veckor sedan, om än bara för en kväll, hur var det att träna med SSIF igen?
Det var som vanligt roligt, ett bra kompisgäng och riktigt go stämning i laget. Det var en bra träning tycker jag och stundtals med mycket bra kvalite och tempo.

Hur tycker du träningen var, har Sandby förändrats mycket på de två åren du varit i BOIS?
Träningen var bra tycker jag, tycker sandby har utvecklat ett eget spel under säsongen och det visade sig även under träningen. Det ar bra kvalite och bra tempo. Sandby har också bytat tränare så jag vet faktiskt inte hur det brukar se ut men det var bra och alla var motiverade även om det då var slutet av säsongen.

Har du saknat gänget i Sandby?
självklart har jag gjort det, framför allt kompisarna från sandby, det var ett härligt gäng. Men jag har kompisar från Landskrona också och även det har varit ett äventyr. 

Du tränade med SSIF för att förbereda dig inför landslagslägret, är SSIF-träning bästa uppladdningen?
Ja precis, vi hade upphåll med både Alaget och Ulaget, därför bestämde jag mig för att fråga om jag kunde träna med er en träning för att verkligen känna att formen satt i och att bollkontroll och annat fungerade. Det kändes bra och nu i efterhand tycker jag det ar en bra uppladdning även om jag skulle få det i Landskrona också.

Hur sammanfattar du landslagslägret?
Ett roligt läger men många bra spelare. Roligt att utvecklas och känna att man är en av dem. Men även riktigt god mat och många bra kompisar.

Detta var ditt andra landslagsläger, vad var skillnaden jämfört med det första?
Jag kunde framför allt ta för mig mer, nu visste jag var jag låg till och kunde gå ut på ett helt annat sätt och viste hur det kändes. Jag var liksom inte lika nervös. Tyckte även det var bättre boende och mycket bra mat eftersom vi bodde på hotellet på bosön.

Båda lägren har varit med P17-landslaget, hur tycker du att du står dig i konkurrensen?
Jag tycker jag ligger bra till, har lika goda chanser som vem som helst där, även om jag inte gjort någon landskamp så tycker jag att året varit bra och det är framför allt i klubblaget det ska kännas bra och det är där man utvecklas mest.

Är det en självförtroende-kick, en rolig grej el lär du dig mycket med landslaget?
Det är alla tre sakerna tycker jag, självklart får man en själförtroende-kick men det är även en rolig sak där man inte bara tränar. Man har även olika teorier och lär sig om kost och media osv.

Sa förbundskaptenerna något speciellt till dig?
nä inget speciellt, jag hade mitt spelarsamtal förra lägret i halmstad.

Senast minns jag att du fick mediaträning, var det fokus på något nytt på detta lägret?
Samma saker men framförallt om kost och idrottspsykologi.

När fortsätter a-lagskarriären med BOIS efter uppehållet, och hur ser schemat ut då?
Träningen börjar den 17 januari, men just nu håller jag på med ett träningsschema som vi fått av fystränaren som ska utföras två gånger i veckan. Så man kan säga att vi fortfarande håller igång men inte lika mycket. Så det är ganska skönt att vila lite även om jag längtar tills säsongen ska börja. 

Lill-matte & bloggen på South Sandby Football Tournament & Fest i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0