Serien fastställd

För ett tag sedan fastställdes serierna, det blev ingen ändring i division 6 mellersta. Det blir en rolig serie: några heta derbyn, trevliga idrottsplatser i Löberöd, Örtofta och Hörby, dags för Dalby igen och nya bekantskaper i Trollenäs och Tjörnarp. Nu kommenterar Micke nästa års serie.........






Serien är fastställd, div 6 mellersta!
 
Dalby, GOF, Hörby, Lunds Bois, Löberöd, Maglasäte, SSIF, Teckomatorp, Tjörnarp, Torna Hällestad, Trollenäs, Örtofta.
 
1. Vilken är din första tanke om serien?
Att det blir en tuff serie. Kanske inget lag som är lika bra som Dösjan, men 3 lag från femman gör troligtvis att toppen blir bredare nästa år. Sen är det klart kul med ytterliggare ett derby (dalby). Tror att det blir en spännande serie, med många jämna matcher.

 
2. Kan Sandby vinna division 6 mellersta 2011?

Absolut kan vi det. Vi har många bra spelare och dessutom i en ålder som gör att man blir ett år bättre för varje år som går. Men det blir viktigt att höja oss ett snäpp och verkligen ta mer poäng mot topplagen för att vi ska ha chansen.
 
3. Är där något lag som ska bli extra roligt att möta?

Det får bli Dalby, de kommer från femman, det är grannbyn. Det finns ett par 93:or där som jag stött på många ggr under mina år som ungdomstränare. Det är alltid kul att se hur de utvecklas.
 
4. Är det något lag som är en helt ny bekantskap för dig?

Kan inte påminna mig att jag någonsin har mött Tjörnarp varken som ledare eller spelare. Örtofta hade pojklag när jag lirade som grabb, men det är ju längesedan nu, så det är också halvnytt.
 
5. Det är många möten mot byarna runt omkring, vilken match ser du som det största derbyt?

Måste ju bli Dalby eftersom vi är de lite större byarna. GOF och TH hade vi jämna matcher med i år så det ska bli spännande och se hur det blir nästa år.
 
6. Vilken arena efter Sandbyvallen ska bli roligast att komma till och spela på?

Löberöd har en mysig idrottsplats, där det känns som man nästan är med och spelar även när man står vid sidan om.

 
7. Ser du frameot att lira i div 6 mellersta nästa år?
Direkt efterkvalförlusten så kändes det tungt, men det är borta nu. Däremot så tänker jag inte så mycket på serien utan är mest taggad på att sätta igång försäsongsträningen och vidareutveckla vårt spelsystem. Det såg bra ut i år och jag hoppas vi kan ta det ett steg till nästa år. När väl träningsmatcherna startat så kommer suget efter att spela serie och tävlingsmatcher. Då kommer jag se framemot att spela div 6 mellersta!  

 
8. När det är flera decimeter snö ute och mellan 5 och 10 minusgrader, hur känns det att tänka på seriespel just nu?
Tänker inte så mycket på seriespelet egentligen, bara nu när man får frågor från bloggen. Däremot är det kul att hålla igång med träningar och någon match. Vi får se lite nya spelare både från egna led och utifrån. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0