Ny comeback

Först gick Hugoson ut på facebook och snackade om comeback, nu är det dags för nästa comebackande försvarare. Denna gången kommer han från Stockholm, tillbaka till Sandby. Första tanken är då givetvis fotboll i SSIF. Innan han dyker upp på träningen dyker han upp i bloggen. Marcus "Bengan" Bengtsson är 86:an som med sitt långa hår gjorde succe på högerbacken för många år sedan.


Rockstjärnan Bengan har turnerat i bl.a. Storbrittanien med sitt band

Förklara facebookstatusen: "Så var man skåning på pappret igen"?

Den enklaste förklaringen är att jag numera är folkbokförd i Södra Sandby. Har ju alltid varit skåning i blodet, även under de år jag stått skriven i Stockholm. Men nu är jag alltså åter skåning även på pappret.


Blev längtan efter Sandby för stor?

För att göra en lång historia kort så har jag och Linda (min flickvän) under mer än ett års tid pratat om hur less vi är på storstan med grannar åt alla håll å kanter. Och om hur gärna vi skulle vilja bo på landet. Hon är uppifrån Härnösand så det stod mellan att flytta norrut eller söder ut. Ganska snabbt bestämde vi oss för söder ut då där finns bättre chanser till jobb och utbildning etc.
Men det är klart att man vid varje besök i byn känt en viss längtan tillbaka till byn. Dock antar jag att mycket har hänt där sedan jag lämnade för 5 år sedan. De flesta polarna har väl flyttat osv. Men men. 166an går väl fortfarande till Lund antar jag.


Var ska du bo?

Den första tiden kommer vi att bo på mina föräldras övervåning. Mest av praktiska skäl eftersom det är lite krångligt att organisera en flytt på 60mil. Planen var att vi sedan skulle hyra något medans vi letar efter ett bra ställe att köpa. Men då bloggens starke man upplyste mig om hur dyster hyresmarknaden verkar vara i byn, så får vi kanske revidera den planen.


Vad ska du jobba med här?

Eftersom jag har ett jobb i Stockholm med fruktansvärt förmånligt schema (och som är förmånligt på ett par sätt till) så kommer jag att fortsätta jobba där.

Ska du pendla till Stockholm å jobba, hur ska det gå till?

Jo, det blir till att börja pendla. Kommer att ta flyget till Stockholm varannan vecka. Jobbar nämligen 3-4 nätter och sedan är jag ledig en vecka. Så oftast blir det inte mer än 3 tur och retur resor per månad.

Är ju fortfarande så pass ung så att jag kan få flygbiljetter hyffsat billigt. Och så ligger jobbet bara en liten bit ifrån Bromma flygplats. Snabb, smidig och enkel pendling (hoppas jag) alltså.



Blir det fotboll igen?

Jag har under det gångna året blivit allt mer sugen på att lira fotboll igen. Så planen är att jag ska dyka upp på någon träning och latja lite å känna mig för. Måste bara träna upp konditionen och styrkan lite så att jag kan slå en långboll utan att få träningsverk (true story).
Dock verkar ni ju ha en bra backlinje så jag får väl sikta in mig på b-laget.


Bengans besök på Sandbyvallen i år

har du saknat fotbollen mkt?

Första två-tre åren efter att jag slutade saknade jag inte fotbollen ett dugg. När jag slutade var jag så less på allt vad fotbolssträningar och matcher hette. Troligen mycket pga den turbolens som rådde samt att vi hade haft ett par år av misslyckande backom oss.
Men nu har så sakterligen suget efter att lira läderkula vuxit. För att sedan nu i år känt en stark längtan efter att lira fotboll igen.


Vilken målsättning har du med din fotbollscomeback?

Har inte tänkt så mycket på min målsättning med min tänkta come back. Inte mer än att jag vill ut på fotbollsplanen och ha roligt. För det är något som jag fått uppfattning av att ni har nuförtiden.
Sedan vore det ju klart roligt om man fick mycket speltid i a-laget. Men tyvärr kommer mina arbetstider hindra mig från att kunna vara med på alla träningar och matcher.


Är det fortfarande högerbacksplatsen du strävar efter?
Det skulle jag nog vilja påstå. Eller iallafall en backposition. Var i backlinjen spelar väl egentligen ingen större roll, men det är ju ytterback som jag spelat mest.
Dock säger väl min kondis att jag borde vara målvakt eller kanske tom materialförvaltare.


Vilken form är du i nu?
Det har väl varit bättre om man säger så. Har lirat lite fotboll med polare vid ett par tillfällen under de senaste åren. Och då har det räckt med en rusch på en 5-a-side plan för att jag ska bli ordentligt trött. Å andra sidan brukar jag inte ha några problem med att springa 5-10km de gånger då jag fått för mig att börja träna.
Men hur som helst måste jag nog köra lite egen konditionsträning innan jag börjar träna med laget igen.


Är du fortfarande United-fan? (fler sånna orkar vi tyvärr inte med)
Om det är något lag i premier leauge som jag håller på så är det United. Dock har jag noll koll på vilka som spelar där nuförtiden. Förutom gigs, han med brottarnacken (som jag inte kommer ihåg namnet på, och jag tänker för en gångs skulle inte fuska genom att söka på google) och scholes. Rio Ferdinand spelar nog kanske också.
Annars hejar jag väl mest på Helsingborg. Inte för att jag har någon koll på spelare där heller. Men där följer jag iaf resultaten lite mer noga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0