ajajajaj för denna start

Det var en fint preparerad plan och lördagsvädret var fint på smörlyckan. Allt var bra förutom 5-0 (3-0). Det var ingen rolig start på säsongen 2010. Det finns mycket att jobba på. Men det ska sägas att Lunds FF är ett mycket bra fotbollslag. Jag tror och hoppas att de hamnar på den övre halvan i femman, de kan nog hamna på plats 4-6. De spelar med hög press i försvarsspelet och framåt har de en enorm rörelse och ett tryggt passningsspel. Fast vi pressade på en meters avstånd kände de sig inte stressade. Vi jobbade på bra över 90 min, men räckte helt enkelt inte till. När de spelat bort oss uttnyttjade de utrymmet som fanns genom sin teknik och fart för att skapa fria skottläge. Några snygga avslut och två straffar gjorde att matchen slutade 5-0. Vi gör en svag första halvlek, i andra är vi det bättre laget. Vi spelade då med ett större självförtroende och mer agressivitet. Tyvärr rann våra djupledsbollar precis fram till deras målvakt. Vi ska göra nått mål i andra, istället gör de två i slutet när vi e trötta. Vi fick aldrig igång ett eget kortpassningsspel som vi ville, mest pga en blandning av nytt spelsystem, brister i mottag-pass, samt deras höga press och numerärt övertag på mitten. LFF ska ha beröm för sitt vackra spel, så vill vi spela om ett tag. Vi ska ha beröm för en godkänd andra halvlek.
Bäst i blått: Nicolai - yngst, men visade störst vilja. Löpte mycket och skapade en del i andra halvlek.

På matchen hände en annan olycklig sak. Peter Pålsson, manges farsa, berättade för min morsa om herrlagsbloggen som jag sköter. Plötsligt är morsan en av våra läsare. Nu gäller det att tänka vad jag skriver. Jag kan lova att jag inte kommer vika ut mig fler gånger i bloggen.

I fredags slutade jag på jobbet. Tiden på SSIF och Killebäckskolan är slut, en trevlig epok är över. På avskedsfikan fick jag bl.a. en t-shirt, den var från Ken1 & co på Fritid Sandby. Det var en svart t-shirt med texten: "you´ll never walk alone", röd och vit text. Som tur var där inget Liverpool-märke. T-shirten var en liten diss, men även ett budskap från Ken1 att de finns där för mig när jag ska ut i världen på egna ben. De tvingade på mig t-shirten och sen togs det bilder. Sprids dessa bilder ut på hemsidor ska ni veta att jag är tvingad till detta. jag säger som Adebayor när han intervjuades för några veckor sedan, han intervjuades som Man city spelare men hade på sig en arsenal-piké: "den förste jag frågade gav mig den tröjan, jag förstod inte då att det var en arsenaltröja". Så säger jag också.

Det diskuterades igår på premier league-lördag om det var rätt att ge Wolverhamptons manager böter för att han spelade med bara reserver mot Man United för några månader sedan. Han fick böter för att han spelade med ännu sämre spelare än vad Wolves brukar lira med. Jonas Dahlquist tyckte då att Benitez borde få böter för att han spelar med Lucas Leiva varje match, det är samma sak. Haha, kung Jonas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0