Talangen

Det är dags för juniorernas målvakt och glädjespridare i bloggen. Idag är Felle talangen. Stor, stark och med ett tillslag likt Drogbas är han en skicklig målvakt. Dessutom är bloggens fru lite småkär i Felle när han kommer på moppe till Konsum, med ridhjälm på huvudet. Nu, över till Felle:

Namn: Felix Dahlkvist
Ålder:18
Trupp: J- laget 
Position:Målvakt och ett fåtal matcher som spets.
Favoritlag:Chelsea
Favoritspelare (och varför): Didier Drogba, stor stark och komplett.
Favoritmat:Grillat


Felle räddar.....tror det är från årets spanienresa
 
Hur trivs du i SSIF?
Jag trivs mycket bra, det är gött att man känner nästan alla och att det finns en grym gemenskap i klubben.
 
Vad är det bästa med att spela i Juniorlaget?
Det måste vara stämningen, det är bara grymt folk och alla är sköna på sitt sätt. Jag tror det är få lag som har samma stämning som oss. 

Vad är fokus på träningarna?
Just nu är det uppehåll, men innan det var det fokus på sista tredjedelen, vi gör för lite mål fast vi spelar ut våra motståndare.

Är du nöjd med er prestation så här långt?
 förutom 3 matcher har vi gjort en bra säsong, nu ska vi jaga sönder Linero andra halvan av säsongen.

Vad är nyckeln till framgång i ert spel?
 att vi är så stabila, släpper in lite mål och har ett grymt centralt mittfält.

Vad behöver laget förbättra för att ta ytterligare kliv framåt?
 en riktig målskytt hade jag inte sagt nej till, en som hugger på allt inne i box, det kan vi sakna för ofta.

Vilka är dina styrkor som spelare?
 vet inte faktiskt, närspelet, en mot en tror jag

Vad behöver du förbättra som spelare?
 spelet i luften, sen lite smidighet

Vilken är din personliga målsättning med fotbollen 2010?
 att gå upp med J, vilket jag tror vi gör.

Varför ska man kolla på juniorlaget i år?
 för att vi spelar bra fotboll, snabb, passningssäker och teknisk.

vad kan man förvänta sig av dig på sandbyvallens gräs 2010?
mycket snack och förhoppningsvis en och annan svettig räddning.

Sammanfatta er spanienresa, som ni kom hem från förra helgen?
  En grym vecka, nice väder fina planer och allmänt flipp. hade vi fått 10 minuter mer på oss i kvarten är jag säker på att vi hade vunnit hela skiten. 

När börjar ni träna igen efter uppehållet?
  det vet jag inte om 2-3 tror jag

Hur hårt och vad tränar du själv under upehållet?
 tro det eller ej men jag tränar faktiskt lite, har blivit en och annan jogging tur, sen jobbar jag ocså vilket jag aldrig gjort förr och det ser jag som träning.

När får vi se dig ta på a-lagströjan?
 När jag får a på mig A- lagströjan igen ? jag har gjort en match, borta mot T.H. nej men det vet jag inte, det finns redan två bra Målvakter i A så det kan bli tuft.

Vill du spela i Sandbys A-lag i framtiden?
 hade inte sagt nej om jag fått chansen.

Följer du a-laget?
 det gör jag, kan jag så ser jag hemma matcherna och sen läser jag bloggen dagligen.



Felle räddar.....detta är också från årets spanienresa


Felle på Stamford Bridge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0