Robin vänstrar

Robin Andersson, byggaren från Revingeskogen. Högerfotad och försvarare, men i år är han anfallaren som gjort 8 assist. De flesta, kanske alla, har han gjort med vänster fot. Det har bloggen kollat närmare på.




Robins vänsterfot

Hur är det att vara vänsteranfallare?
- De är väldigt kul eftersom man får vara med i alla anfall. Man får en fri roll vilket är roligt då man kan testa på lite svårare saker utan att det kan resultera i baklängesmål utan snarare mål framåt.
 
Vad är skillnaden efter tre år som vänsterback?
- Allt är i stort sett annorlunda. Som vänsterback så blir de inte farligt direkt om man slår en fel passning, tappade bollen eller liknade. De gör de inte som anfallare vilket är skönt. Enda likheten är att det är på samma kant.


Du har gjort många assist med vänstran, hur har du fått så bra känsla med den?

- Det beror nog på att jag spelade just vänsterback i tre år. Då blev man tvingad att använd vänstran vilket gjorde att jag fick en ganska bra vänsterfot.


Tycker du själv att du är tvåfotad?
- Ja de är jag nog. Jag är i alla fall inte rädd för att använda den vilket är en bra fördel typ en mot en.
 
Är vänsterinlägg ditt farligaste vapen?
- Ja kanske. Eftersom jag är högerfotad så tror kanske inte motståndarna att jag inte kan använda vänstran vilket kan vara ett farligt vapen.


När börjar du göra mål med vänstran?

- Haha, nä de har inte blivit så många sådana. Det är ju kanske lättare att göra mål med högran som vänsterforward men det har inte blivit så många sådana heller. Kommer förhoppningsvis till helgen.

Som snickare, vad är du bäst på: Hamra med vänster hand eller slå inlägg med vänster fot?
- Helt klart slå inlägg med vänster fot! De är helt omöjligt att hamra med vänster han. Men med höger hand är jag grym. Haha!



Robin A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0