Tobias Malm, Malmö FF

Tobias Malm bor i Sandby, han har också spelat i SSIF. Men han gick tidigt till MFF. Han har lyckats behålla suget för fotboll och tagit sig upp bland lagen i MFF. Nu kan man läsa att han gör bra insatser i U-21-laget. Imponerande och väldigt roligt. Han är vänsterback, där är konkurrensen stor. Ricardinho, Elanga och Halsti har alla fått speltid i a-laget i år. Men räkna med Tobbe Malm i framtiden. Bloggen är glada att han velat svara på våra frågor. Här kommer sandbybon som numera är himmelsblå istället för klarblå.



När lämnade du SSIF för MFF?
Lämnade SSIF för Malmö redan som 10-åring. Efter MFFs nätverksturnering med Sandbys 90:or så blev jag tillfrågad av MFF att komma dit o träna. Matchen mot TFF i Stenstenson cup blev min avskeds match i Sandby tröjan.

Vad var det bästa med SSIF?
 Gemenskapen o alla goa killar i laget och alltid lika kul att vinna mot Hardeberga vilket vi alltid gjorde...O att spela med Jönsa ! J Trots jag spelat med Marko Mitrovic och Oscar Lewicki så är de långt ifrån att vara lika grymma och sköna som Jönsa e på planen!


Vad har flytten till MFF betytt för din fotbollskarriär?
 Jag kommer aldrig glömma tiden i Sandby men jag måste faktiskt säga att MFF har gjort mig till den spelare jag är idag. Har ju trots allt lirat i MFF i snart 8 år. Har mognat i spelet och utvecklat mitt spel något oerhört.


Vilken trupp tillhör du nu?
Juniorlaget.


Vilket lag spelar du matcher med?
 Både med juniorlaget och u21.


Jag läste i matchreferatet från U21-matchen mot BOIS att du fick bra betyg och skulle träna med A-laget, hur mycket a-lagsträning har du fått?
 Det blev en rehabsträning i A-lagets gym efter Bois matchen, om det räknas ?
Det var tänkt att jag skulle träna lite med A-laget efter BOIS matchen. Jag hade en inflammation i foten när vi mötte BOIS och vi chansade med att jag skulle kunna spela utan att förvärra skadan. Men tyvärr så förvärrades skadan och Dahan tillät mig inte träna. Och efter det så har jag försökt komma back in shape så att jag kan få nya möjligheter att träna med de stora grabbarna.


hur är stämningen i a-laget?
Svårt för mig o säga. Men de gånger jag vatt med dem så har det varit en go och skämtsam stämning. Med spelare som Jimmy så måste stämningen va go för den killen e SKÖN !


Vilka spelare hänger du mest med där?
 Degar inte direkt med nån i A-truppen... Men har lite bättre relation med de som brukar lira i u21. Typ Jimmy, Jille, Ivo, Nille, Stenström, Mudi, Ponne, Kruys, Dejan och Dusan är de jag pratar med om jag undrar något och så.

Hur är de olika a-lagstränarna?
Rolle: De gånger jag talat med honom så är han en lugn person som tar sig tid att prata med en.
Leif: Lugn, går att snacka om allt med honom och han har alltid snus i munnen. Både han och jag kommer från Sandby så vi har en speciell relation.
Pep: Riktigt, riktigt bra tränare !. Rolig, seriös och gillar anfallsfotboll. Den bästa tränaren jag haft och hans sätt att tänka fotboll och tagga oss är ”top class”!


Du är vänsterback, hur är det?
Ytterback är en rolig position där man får springa en jäkla massa. Man har mycket boll och får oftast sköta uppspelen ! Så kan inte klaga på min positon.

På din plats rankas väl Ricardinho etta, Halsti tvåa, Elanga tre och du fyra, eller?
Aa så ser det ut just nu skulle jag tro. Men det sker saker snabbt i fotbollen och vi har sett att Elanag varit förstavalet så man ska inte stirra sig blind på var i rangordningen man är utan det gäller o kämpa på så kommer förhoppningsvis ens chans.


Hur har din säsong varit?
Började utmärkt tyckte jag och fick chansen i A-truppen när Ricradinho skadade sig. Tyvärr fick jag en bristning i ljumsken och var borta i 5 veckor så hann bara med 1 träning med A-laget under Ricardinhos skadeperioden. När ljumsken var bra och jag började komma back in shape och skulle få träna lite med A-laget så fick jag en inflammation i foten. Nu är jag helt frisk och försöker hitta tbx till rytmen i mitt spel fast de små detaljerna i spelet tar en tid att hitta tbx till.

 
Vilken målsättning har du med fotbollen?
 Att knipa en startplats i A-laget och få gå in till MFF hymnen(med en skrikandes Lindh i klacken) skulle va som en dröm som går i uppfyllelse. Men den stora drömmen är att få spela i Liverpool och gå ut på Anfield underbara gräs och höra fansen sjunga You’ll Never Walk Alone !!!!


Hur kommer det gå för MFF i år?
 Hoppas på Sm-guld men säger topp 3-placering.


Vilka är de tre bästa spelarna i truppen enligt dig?
 Danne L, Danne A och Ivo Pekalski ! Gillar även Jimmy Durmaz stil som fasen men han är inte riktigt där än. Även Gische och Halsti är riktigt bra !

Vem blir nästa stora utlandsproffs från MFF?
 Många säger Gische och Danne L och de lämnar kanske MFF snart men jag skulle vilja säga Ivo!


Vad önskar du dig mest av allt just nu?
 Något speciellt med en viss person och sen en go och härlig sommar på beachen där man kommer ligga med sin bonnabränna...Även att jag får chansen att träna med A-laget under sommaren



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0