"gamla rävar"

Snabbt efter förra "gamla rävar" kommer en ny. Jag insåg mitt respektlösa misstag att presentera Lill-Ramsbjer före Stor-Ramsbjer. Istället presenterar jag dem med 12 timmars mellanrum. Till min förvåning är chansen större att jakob gör comeback i SSIF än att Matte gör det. Matte har haft en framgångsrik karriär, men efter lumpen och skador är han nu i HBK. Seriös och sportslig spelare som alltid ger hundra, trevlig så väl på som utanför planen. Nu njuter vi av Matte Ramsbjer!

Mattias Ramsbjer

Namn: Mattias Ramsbjer
Smeknamn: Ramsbjer, Rambo (nutid)
Ålder: 23
Bor: Södra Sandby
Sysslar med: Studerar/ Jobbar när det passar andra
Spelade i SSIF mellan åren: 1997-2003
Position: Back
 
Vilken är din största framgång i Sandbytröjan? 
Fick äran att lira i MFF-nätverk för unga talanger.. Kvalitet istället för kvantitet nöttes in i mitt huvud, lärorikt..

Har du nått personligt rekord/merit i Sandbytröjan?
Inte vad jag är medveten om.. Träningsflit möjligtvis, svaga minnen. 

Vilket är ditt bästa SSIF-minne?
Finns många härliga och difusa minnen: cuper, matcher, träningar, tränare, lagledare och framförallt spelare. Men Eslövs-cupen för herrans många år sedan är ett av de starkare.. Inget minne av hur det gick men spännande som faaaan var det!  

Blir det comeback i SSIF?
Ser mörkt ut..

Tränar du nått nuförtiden?
Lirar i ärkerivalen Hardeberga Bollklubb, härstammar från Knutsvallen, son av Knut..

Följer du hur det går för SSIF?
Självklart!!

Hur ser ditt SSIF-dream team ut, från de åren du lirade?
Målvakt:
 Buregård
Backlinje från vänster: "Vem fan lirade vänsterback?", Matte Andersson, Matte Ramsbjer, "Vem fan lirade högerback?
Mittfält från vänster: Martin Svensson, Pidda Dahlström, Conne Öster, Andreas Westesson,
Anfallare: Tonny V-H, Joakim Kiru
Bänken: Ingemar, Ronny

Matte ville ha med en bild från ungdomsåren:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0