onsdagskul

Gårdagens inlägg blev inte färdigredigerat förrän på dagens lunch, bättre sent än aldrig

Idag är ingen vanlig dag, idag är skyttekungarnas 25årsdag. Den gamle och den nye fyller båda gobbe idag. Den gamle skyttekungen Challe fyller 25 år idag, samma gäller för Calle Öster. Stort grattis önskar ssif.blogg.se


25-åringarna Challe & Calle

Igår bjöd Sydsvenskan på ett reportage om Lunds Bois. Jag har själv inte sett artikeln, letar förgäves flera gånger om dagen på sydsvenskan.se. Det sägs att deras tränare har tippat Södra Sandby IF som seriesegrare 2010, coolt! Bjuder Sandby på nått otroligt trodde jag att det skulle vara att ICA chockhöjt priserna på korv eller att kiosken slutat sälja mjukglass. Men att Sandby skulle tippas som seriesegrare i fotboll, har det hänt? Inte på många år i varje fall. Nu är det upp till bevis. Lunds Bois tränare är kanske ingen dålig tippare, hoppas han vet vad han snackar om.

Länken är inte till intervjun med Bois-tränaren, men ivf till en lista med nyförvärv och förluster för vår trupp och några andra av våra seriekonkurrenter.
http://sydsvenskan.se/sport/lokalsport/sportiomkretsen/article637124/Har-ar-alla-overgangar-i-LundOmkretsen.html

Jag köpte fotbollsbibeln i tisdags. Personligen tycker jag att Allsvenskan bara är halvhet nuförtiden. Men ändå måste jag köpa den allsvenska bilagan varje år, det står allt om alla lagen. Det är ett måste varje år och riktigt kul läsning. Det roligaste laget att läsa om är givetvis MFF, men den roligaste spelaren finns i HIF. Han står bland backarna, jag trodde att han är mittfältare . Men bara att Johan Eiswohld är med är jätteskoj. Det stod lite fakta om honom, en bild var också med. Moderklubb: Södra Sandby IF. Fräckt! På Fredrik Jensen i Trelleborg står moderklubb: Löberöds IF. Inte lika fräckt. Är det fler lag i vår serie som kan stoltsera med allsvenska spelare i år? Jag tror inte det. Eller har Teddy Lucic fostrats i Harlösa? Det närmsta är väl Bukten som har Daniel Anderssons lillebror i laget. Vi är både stolta och glada att Johan Eiswohld tagit en plats i HIF´s seniortrupp. 

SSIF-Johan              Löberöds-Fredrik



Kolla in de skönaste sportgrodorna, klicka dig framåt och läs historiens 20 skönaste

http://sport.msn.se/ovrigsport/news/9504903/det-ser-morkt-ut?curslid=0



Dagens mackan: Mackan skulle äta avocado för första gången, han verka gilla det men kallade det för advocado




Riktigt grym fotbollsfilm, 3,5 min njutning


http://www.youtube.com/watch?v=PshtRI2DT5Q


I tisdags var tege den yngre åter i träning, riktigt skoj. Hoppas han kommer ikväll osså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0