efterlysning o söndagsfilosofering

Jag måste börja detta inlägg med två efterlysningar

Efterlysning 1: Marabou har två nyheter, passion och polka. Jag har ätit ett dussintal Marabou Passion, men jag hittar inte Marabou Polka. Är det någon som vet var det finns så snälla säg till. Fan om den fanns i lanthandeln i Stockamöllan, där körde vi ju förbi igår.


Efterlysning 2: Jag behöver någon form av filmkamera. Jag ska ge bloggen en ny dimension, intervjuer och annat ska spelas in på film. De cirka 70 olika läsarna varje dag är värda lite rörliga bilder om laget också. Problemmet är att jag varken har videoutrustning eller kunskap att spela in och lägga upp i bloggen. Jag behöver ingen avancerad videokamera, jag tror att man kan filma med digitalkamera. Det går kanske med mobil också. Det handlar bara om enkel filmning med ljud i cirka 3-5 minuter. Någon som kan ställa upp med utrustning och teknisk kunskap?

Jag påminner igen........
Några inlägg ner kan ni rösta på låtar till lagfesten på fredag. Hjälp till! Jag valde (självklart) hej hej Monika som min favoritlåt. Med så få som röstat just nu kommer den spelas en gång i halvtimmen. Vill ni det?

En del har undrat...........
Var gjorde jag mitt mål igår? här gjorde jag det..............................


Fotboll är ologiskt ibland........
När vi slog på tvn på parmiddagen igår ledde Barca med 3-0 och Real hade bara 1-1. Det såg ut att bli klart med guld till Barca. Men en stund senare hade barca panik (2-3), och Real hade gått ifrån till 5-1. Det kan svänga snabbt i fotboll. I helgen vann GOF över Dösjebro med 3-0 och Bukten slog Hällestad med 6-1. Oerhört oväntade resultat. De som var på plats tyckte kanske det var logiskt. Men som tidningsläsare var det ologiskt. Jag måste imponeras av GOF, det Nyhlén & co gör är grymt.

Fotboll kan också vara logiskt........
Chelsea vann nyss Premier League, de har den bästa och bredaste truppen i England i år. De gjorde 103 mål på 38 matcher och Drogba vann skytteligan med 29 mål. Oerhört logiskt och imponerande.

Nästa år dock..............
Då kommer Arsenal vara bäst, jag lovar er. De kommer också vara snyggast. Kolla de nya matchtröjorna nedan.


hemmatröjan


Bortatröjan






Kommentarer
Postat av: Oktay

Du kan ju kolla med Danne G? Jag tror att han har en kamera där hemma och är grym på att lägga upp filmer och göra filmklipp!

2010-05-09 @ 19:30:38
Postat av: Han där

Ica på Fäladstorget i Lund !

2010-05-09 @ 21:10:03
Postat av: Anonym

Konsum klostergården

2010-05-10 @ 08:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0