4 nya

Gert-Inges initiativ med nya namnskyltar i omklädningsrummet är uppskattat. Bilder i färg, inplastade med ens favoritlags klubbmärke i ena hörnet. Men på några skyltar står det rookie, vem ska sitta där?

Jo, två talanger från U-truppen ska träna med seniorerna sex gånger (två veckor). Där kom svaret. De ska byta om på en rookie-plats. Det känns som en spännande idé. Det är nyttigt för spelarna, de inspirerar övriga ungdomsspelare, det är bra att seniortränarna och seniorspelarna lär känna framtidsspelarna och att de lär känna oss. Detta är en fin belöning till talangfulla spelare, men också hjälp att ta nästa steg i fotbollskarriären. Först ut att träna med a-laget i två veckor är Sebastian "björka loge" Persson och Adam Lindahl. Om en timme gör de sin första a-lagsträning. Bloggen har tagit ett snack med båda två inför kvällens träning:


Sebbe boxas

Namn: Sebastian Persson
Ålder: 18
Bor: Lund
Familj: Mamma, pappa en låssemamma och en låssepappa :P och 6 systrar.
Pluggar till: rörmockare
Position: vänsterback
Favoritlag: Barca
Nämn en världsspelare som du har samma position och spestil som (och nämn era gemensamma styrkor):
har fan inte bra koll på positioner och sånt, men tar Puyol för jag diggar hans frilla. Mina styrkor är att jag inte ger upp och att jag är fysisk och bra vänsterfot. 
 
 
Ni ska träna med seniorerna i två veckor, hur känns det?
- Det känns jävligt skoj. Det är ju ett tecken på att man har gått fram i utvecklingen och att man har fått ögonen på sig.
 
Vad ser du mest framemot med att få testa a-lagsträning?
- Att mäta mig med de lite äldre grabbarna och utvecklas mer som spelare.
 
Vad hoppas du lära dig under dessa sex träningar?
- Att spela lite mer moget och ta rätt beslut oftare.
 
Vad tror du den största skillnaden kommer vara jämfört med juniorfotbollen? 
- Tempot och den fysiska delen i tex närkamper.
 
Hur tror du denna tvåveckors-uppflyttning kommer påverka din utveckling?
- Jag kommer helt säkert att ha blivit bättre på något, sen blir man ju inte expert på de 2 veckorna. Jag säger som Jhonny att det tar 10000 timmar för en att bli expert på något! Men jag tror absolut att jag kommer utvecklas.


Lai o Adam

Namn: Adam Lindahl
Ålder: Fyller 17 i juni
Bor: Södra Sandby
Familj: Mamma, pappa och 2 äldre brödrar
Pluggar till: Jag ska gå ekonomi i 2:an så något inom det kanske.
Position: Innermittfält
Favoritlag: Barcelona
Nämn en världsspelare som du har samma position och spestil som (och nämn era gemensamma styrkor): Xavi säger jag väl då. Jag vågar hålla i bollen tills jag hittar någon att spela och kan slå bra bollar igenom backarna. 
 
 
Ni ska träna med seniorerna i två veckor, hur känns det?
- Det känns kul och spännande

Vad ser du mest framemot med att få testa a-lagsträning?
- Ska bli roligt och se var nivån ligger jämfört med U och J-laget.

Vad hoppas du lära dig under dessa sex träningar?
- Jag hoppas kunna lära mig mycket av allt i stort sett.

Vad tror du den största skillnaden kommer vara jämfört med juniorfotbollen?
- Jag tror fysiken är tuffare jämfört med juniorfotbollen

Hur tror du denna tvåveckors-uppflyttning kommer påverka din utveckling?
- Jag hoppas kunna lära mig mer hur spelet fungerar som jag kan ta med mig till kommande U-matcher

Idag gör Tom riktig comeback. Han är skadefri (kanske). Bloggen har snackat med honom också inför kvällens träning.



Efter förra veckans läkarbesök fick du godkänt att testa träna för fullt, hur känns det beskedet? 
 - Det känns otroligt skönt. Har varit borta till och från i över ett år så skönt att kunna träna igen.
 
Tror du att ljumskarna håller nu?
 - Ärligt talat är det svårt att tro på när jag har haft problem så länge nu men det känndes inte i veckan så kan ju hoppas. Mycket dans i niclas vardagsrum i helgen men hoppas inte det har gjort någon skada.
 
Vad är det bästa med att vara tillbaka i träning?
 - Att få lira boll och träffa alla goa gubbar igen. Sen ska det bli skönt att komma i bättre form. Har blivit ganska försoffad efter ett år framför tvn. En liten kula på magen börjar visa sig.

 Hur känns formen?
 - Nja den är ju inte den bästa. Lite fotboll känns det som att jag har kvar i kroppen men timing, tempo, närkamspspel, kondition......ja det mesta måste förbättras. Men ska träna hårt så hoppas jag att det kommer tillbaka om några veckor eller månader. Om bara skadan försvunnit helt så att jag kan lira boll så kommer det av sig sjölvt hoppas jag på.
 
Vad behöver du förbättra/hitta tillbaka till för att bli a-lagsaktuell?
 - A-lagsaktuell vet jag inte om jag blir. Det är grym konkurrens och a-laget har hittills bara förlorat en match och leder serien som ni vet, så det blir ritkigt tufft. Men om jag ändå skulle ha någon chans är det främst timing, tempo, balans, snabbhet och närkampsspel som jag behöver jobba med. kanske finslipa passningsspelet också. crossbollarna i tisdags blev rätt sneda.
 
Vilken målsättning har du med fotbollen denna säsongen?
- Framförallt att bli helt frisk och hitta formen igen. det är den främsta målsättningen. Sen är det klart att jag hoppas på att få lira matcher också men om jag kan hålla mig frisk får jag ju säkert chansen att lira lite tillsammans med brorsan i U-laget osså
 
Du har spelat på många positioner, vilken position vill du spela på i vårt 4-3-3-system?
- Min favoritposition är såklart innermittfältare. Där får jag mycket boll och det händer saker där hela tiden. Jag kan snacka skit med motspelare och domare också. Lite extra tändvätska. Så jag kommer försöka bevisa att jag ska spela där. Sen är det helt klart tuff konkurrens på alla positioner men kanske framförallt där. Finns många innermittfältare i föreningen. Offensiv ytterback i det nya spelsystemet verkar också riktigt kul. Nästan lika kul som innermitt så någon av dessa positioner hoppas jag klart på.

Mackan är tillbaka ikväll efter sin skada. Härligt härligt med fyra "nya" ikväll. Bloggen har snackat med mackan också.
Hur var den nya affären Stil i Lund?
- Där var en het brud.

Kommentarer
Postat av: Tom

Mackans kommentarer är i särklass de vassaste tsm med Håkans! goa gubbar!

2010-05-17 @ 23:19:57
Postat av: Gert-Inge

Niclas är lite blyg av sig.

Det är han som ska ha cred för bilderna i omklädningsrummet. Hans ide.

Gött att se Tom o Mackan tillbaks igår. Adam o Sebbe väl värda steget. Även yngre Tegadahl i come back. Skitkul.

Kör på

2010-05-18 @ 12:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0