Tisdagskul

Igår spelade U-laget mot Lunds BOIS på Klostergården, tyvärr förlust med 2-1. Men en liten rolig historia berättar Jesper "Larry" Larsson från matchen. Han spelade andra halvlek, men när han trixade lite för sig själv under första halvleken fick han fult besök:

det var cirka 20 minuter in i matchen, jag står och trixar med bollen men blir plötsligt avbruten av cirka sju stycken små killar i  10-12års åldern dem samlar sig runt mig.
en liten kille med lbk träningskläder säger till mig i brytande dialekt
-Hur gammal är du?
-19
-Du kommer aldrig bli fotbollsspelare!
-jag spelar fotboll så jag är redan fotbollsspelare.
- Men i europa!
- nä det tror jag inte att jag kommer göra, vaddå kommer du det?
- eh ja jag spelar i fucking lbk så vad tror du?! 


Lika som bär

                 Arshavin                                                             Conne

Mattias Lindström har odlat en vacker mustasch. Mustaschkampen, kampanj mot prostatacancer, har påverkat fler att låta mustaschen växa. På lördagens match mot Ljungbyhed hoppas jag många Sandbyspelare lirar med mustasch. På torsdagsträningen tror jag att tendens till mustasch kommer synas på många. Om nu spelare och ledare antar "utmaningen". Mustasch är snyggt, och nu har den en vacker innebörd också. Prostatacancer är sveriges vanligaste canserform. Jag har börjat odla. Yngligarna ska också ha mustash. Men Nicolai, Davve Jönsson och Virre m.fl förväntas inte ha synlig mustasch förrän vi möter Ljungbyhed på hemmaplan, nån gång i augusti. Till bortamatchen på lördag hinner de nog inte.


Christoffer Andersson, Robert Laul, Erik Edman, Mattias Lindström i mustasch






Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jävla lbkare. Man måste ha någon sorts störning för att få komma med i laget va? dock jävligt komsika grabbar. Roligt sagt ändå

2010-05-05 @ 18:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0