Dan´ före dan´

Imorgon är det dags för herrarnas Sandbycup. Serievännerna från Hällestad och Dösjebro kommer, stjärnorna från Torn kommer, nyuppflyttade korpgrabbarna från Lokomotiv Lund kommer. Det är alltid lika roligt med en sandbycupslördag. Torn och Hardeberga får väl gå som favoriter i turneringen. Det händer alltid någon överraskning i Sandbycupen, förra året var det Calles bicca som skickade hem favoriten Uppåkra. Men det är också mycket samma faktiskt: Kocke på en stol lite bakom i sekretariatet, Fru Thell pratandes i micken, ingen kvar när det är dags för final, mycket winerbröd och dammsugare och en Lokomotiv-spelare i knickers. Och allt detta är ju fantastiskt med Sandbycupen, imorgon är det äntligen dags!


Bloggen tog ett snack med huvudansvarige, Micke


1. Med två dagar kvar till Sandbycupen, hur är känslan?
Känns bra, en inomhusträning innan är väl inte optimalt, men Sandbycupen är alltid en av årets höjdare för en Sandbyspelare. Man träffar mycket fotbollsvänner, intensivt spel, fotbollsgodis, klart att det kommer bli hur kul som helst.


2. Vilka chanser har SSIF´s tre lag?

Vi slipper favorittryck och kan slå vilket lag som helst, ett perfekt läge för oss. Alla lagen har chans att gå vidare, men måste spela på topp tror jag.



3. Vad är nyckeln till lyckat inomhusspel?
Bra teknik, mycket fart och få misstag.


4. Vilka tankar har du från förra årets Sandbycup?
Finns en sak som sticker ut och den glömmer man nog aldrig. Förlängningen mot Uppåkra, Anton slår en helt omöjlig passning till Calle, (i 2m höjd till Calle som står vi sidlinjen) som drar till med en perfekt bicca som hamnar hos en framstormande Virre som precis når bollen och petar den i mål. Sånt vrål tror jag aldrig det har varit i Killehallen.


5. Vilka minnen har du från din pojktid som Sandbyspelare i Sandbycupen?
Tack för att du påminde mig om hur gammal jag är


6. Hur har Sandbycupen förändrats sen då?

J. Det fanns faktiskt en Sandbycup även på min tid, den spelades utomhus mitt på sommarn, det var endast P14 (tror jag) och alla lagen bodde i militärtält på en gröning där Killebäcksskolan/hallen ligger idag. Har för mig att jag var med och blev 2:a där ett år.

Inomhus på min tid spelades annorlunda. För det första så tränade vi uppe på byskolan. Som mål använde vi plintar. Reglerna var helt annorlunda, man spelade med 4 man per lag. Hade en spelare som inte fick vara på egen planhalva. Handbollsmål, men ingen målvakt dvs ingen fick ta med händerna. Sen fanns det sarg runtom som man kunde valla bollen i. Sköt man över sargen (var ca. 1m hög) blev man utvisad en 1 eller 2 minuter. Glidtacklingar var tillåtna!!!



7. Hur är du som inomhustränare?
Ska väl egentligen någon annan svara på. Är ganska lugn för det mesta och det är säkert positivt då det ibland tenderar att bli rätt heta känslor i det intensiva inomhusspelet. När det gäller taktiken så avslöjar vi inte det här. Efter lördagen så vet vi.


8. Blir det extra hektiskt och hatiskt när det är inomhus och i vår hemmahall?

Visst blir det så att känslorna blir hetare när spelet är så tätt och intensivt, tycker det finns en tjusning i det också. Hatiskt vet jag inte precis, det är så kort tid att man inte hinner reta upp sig på någon speciell spelare på samma sätt som utomhus.



9. Om du gör ett besök i omklädningsrum 1 (dvs sandbycupskiosken), vad är favoritmenyn?

Kaffe och en ostfralla


Kommentarer
Postat av: Bengan

Good Luck...

2010-11-06 @ 01:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0