Målvakternas år



Idag sammanfattar vi målvakternas år. De har svarat på frågor om året. I år har vi haft två bra målvakter, som har varit träningsflitiga. Det har slagits rekord i antal nollor i år, Anton bidrog med tre och Jens med resterande. De har skött sig väldigt bra, och att döma av deras svar har de tänkt att vara ännu bättre nästa år. Det är ett härligt lugnande besked.Nu lämnar vi över till målisarna, bakom varje ihålig backlinje står en lat målvakt.............


Jens Haglund

1. Hur sammanfattar du herr-lagets år kort?
Sammanfattningsvis har vi, enligt min mening gjort ett bra år. Det har varit otroligt roligt varje träning och match. Oerhört synd och tråkigt att vi inte lyckades gå upp igen, men det kommer nästa år 

2. Hur sammanfattar du ditt målvaktsår?
  Det har väl varit helt ok. Har nog inte lyckats hålla nollan så här många gånger på en säsong på många år. Tackar försvaret för det. 

3. Vad är du mest nöjd med i ditt målvaktsspel 2010?
  Svårt att sätta peka på just vad jag är nöjd med. Upplever dock att samarbete med försvaret har varit bra men i mitt eget spel har det nog handlat om ett bättre spel luften rörande inlägg och dylikt. 

4. Vad är du minst nöjd med i ditt målvaktsspel 2010?
Kunde kanske lyckats med några mer detaljer som vi tränat på. Sen finns det alltid situationer där man önskar att man presterat bättre. 
 
5. Vad har varit fokus på målvaktsträningen?
  Vi brukar skifta ganska mycket mellan fokus, men tyngden har nog legat mycket på inlägg och höga bollar år. Sen kastar vi lite gris ibland samt ligger och sofftar i gräset medan vi väntar på att ni utespelare ska bli klara.  

6. Hur går dina tankar om nästa år, ska du fortsätta och vilka förväntningar har du på 2011
Har inte hunnit tänka så mycket på nästa år men förväntningarna blir nog höga med den gångna säsongen i åtanke. Hade varit otroligt roligt att vinna serien med SSIF nästa år.




Anton Gemback

1. Hur sammanfattar du herr-lagets år kort?
Det har varit ett kul år med bra träningar och vi har legat i topp i serien, tyvärr så räckte de ju inte hela vägen till femman men vi får väl gå genom sexan obesegrade nästa år istället.


2. Hur sammanfattar du ditt målvaktsår?
Mitt målvaktsår har varit bra, utvecklats en hel del, tack vare Roger och Jens. Vi har en bra målvaktsträning en gång i veckan och det är grymt kul. Har fått spela några matcher i a-laget och det är givetvis kul eftersom det är den platsen som man strävar efter.

3. Vad är du mest nöjd med i ditt målvaktsspel 2010?
Jag vet faktiskt inte vad jag är mest nöjd över. Kanske att jag utvecklas och blir mer rutinerad som målvakt för varje match som jag spelar.

4. Vad är du minst nöjd med i ditt målvaktsspel 2010?
Jag kan inte säga att jag kan vara missnöjd med någonting detta år, inte som jag kommer på i alla fall. Har fått göra matcher i a-laget och spelar mycket i u-laget så jag kan inte klaga på någonting.


5. Vad har varit fokus på målvaktsträningen?
Det är fokus på att vara målvakt på målvaktsträningen… haha. Nä men Roger har bra träningar som innehållet allting. Han har ju en förkärlek till att stå och kasta höga bollar, men det är viktigt. Positionsspel är någonting han försöker lära mig också men jag är inget vidare bra på det.

6. Hur går dina tankar om nästa år, ska du fortsätta och vilka förväntningar har du på 2011?
Förväntningarna jag har är att vi ska fortsätta att ha bra målvaktsträningar och fortsätta spela bra och utvecklande matcher i u-laget. Sen vill jag självklart få någon match i a-laget också, men vi får väl se.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0