Inför Sandbycupen

Senaste rebusen var Klose (klo+se)
Vinnarna: Sjövall, Stoffe D?, Jens, Oktay. Varsin Lugi-kalender får ni.

På lördag är det Sandbycupen för herrseniorer. Start 16:30, slut 23:00. Idag och imorgon är det fullt fokus på denna stora händelse i bloggen!

Grupp 1
SSIF 1, Lunds FF, HBK 2, Åkarps IF

Grupp 2
Torns IF, Lokomotiv Lund, SSIF 2, Dösjöbro

Grupp 3
HBK 1, Torna Hällestad, IFK Klagshamn, SSIF 3

Bloggen har tagit ett snack med förra sandbycupens stora spelare, Carl Öster:



1. Snart är det dags för Sandbycupen, hur länge har du gått och räknat ner dagarna?
Ja det är väl sen efter kvalet.

2. Det är 6 dagar kvar, har nervositeten börjat krypa på?
Nä, det känns ganska lugnt. Vi har ingen press på oss direkt.

3. Du går in i cupen utan inomhusträning och med onda ljumskar, är det ultimat för turneringsseger?
Lägg till ett brutet finger där så har du min tillfälliga status. Nä det känns väl inte helt optimalt, men sandbycupen är nåt speciellt så det kommer nog gå bra ändå.

4. Förra året bjöd du på en bicca-assist, vilket nästa steg tar du i årets cup?
Det natulriga steget borde väl vara ett bicca-mål, men jag vill inte avslöja för mycket om vad jag kommer bjuda på. Snygga grejor kommer iallafall.

5. Kommentera grupp 1: SSIF 1, Lunds FF, HBK 2, Åkarp:
Lunds FF mötte vi förra året och dom var duktiga. HBK är gruppfavoriter, dom vann ju förra året och är säkert extra stärkta av kvalsegern. Åkarp kan vi, inga problem. I denna gruppen tror jag SSIF har en bra chans.

6. Kommentera grupp 2: Torn, Lokomotiv Lund, SSIF 2, Dösjöbro;
Ser ut att vara en tuff grupp med inomhusgiganterna Torn som favoriter. Det ska bli kul att se vad Dösjöbro kan göra inomhus. Loko ska inte ha nån chans i denna gruppen. Jag tror SSIF kniper andraplatsen.

7. Kommentera grupp 3: HBK 1, Torna Hällestad, Klagshamn, SSIF 3:
HBK favoriter förstås. Klagshamn vet jag inget om, Torna Hällestad är alltid tuffa att möta.

8. 8 av 12 lag går vidare, där ska väl alla Sandbys tre lag vara?
Ja det tycker jag, svårast får SSIF 1 eller SSIF 3 beroende på hur HBK delar upp sina spelare.

9. 22:45 spelas finalen, vilka deltar där?
Två SSIF lag hade ju varit en drömfinal. Men lite mer realistiskt är väl HBK - Torn eller om vi har lite tur och Torn blir utslagna av HBK tidigare kan det bli ett fint derby i finalen.

10. Hur kommer det kännas att gå in i en fullsatt Killebäckshall på lördag?
Det kommer bli underbart, jag hoppas verkligen att vi kan bjuda på lite skön underhållning.


Calle med spektakulär nick



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0