Ken1

Kenneth Nordstrand är känd i Sandby, dels för att han var omtyckt tränare för herrlaget 2006 0ch damlaget 2007-2008, men också för allt han gör i byn, och gjort under många år. Han jobbar på fritid Sandby, håller i cafeterian på Killebäcksskolan, gör mycket arrangemang i byn och jobbar med Sandbybadet på somrarna. Kenneth är en fantastisk man med humor och stort hjärta. Forza Ken1!





1. Du tränade herrarna i SSIF -06, hur sammanfattar du den tiden?
- Jag och Lee uppfattade det som ett halvsargat gäng med dåligt självförtroende. Ni hade ramlat ner, interna bråk och förlorat mycket. Vi jobbade på att vända verksamheten till något positivt. Det var unga spelare, viktigt att ha roligt. Givetvis var det också viktigt att fixa nytt kontrakt i sexan.

2. Efter din jorden-runt-resa gick du över till damerna, hur var det?
- Mycket lärorikt, jag lärde mig mycket om individuell spelarutveckling. Men det året blev präglat av att Teamet blev av med massa poäng pga att vi använt en spelare som inte var spelklar. Men det blev för mycket Sandby för mig, jobbar i Sandby, tre träningar och två matcher.

3. Nu är du damtränare i Stehag, vad är det bästa med det?
- Att det är en bra trupp och bra töser. Det är hög standard på spelarna för att vara en bya förening. Stehag är en välorganiserad förening med bra ledare runt laget.

4. Nu ska ni kvala till div. 3. Hur känns det?
- Det ska bli kul!

5. Vad blir avgörande i er kvalgrupp tror du?
- Om Vittsjö stoppar in div.1 spelare, då är det kört. Matchvinnare som kan göra det lilla extra kan bli avgörande. Vi vet inte om det är stor nivåskillnad på de olika serierna.

6. Kan du beskriva din trupp med tre ord?
- Bra, talangfulla töser.

7. Beskriv kort hur du vill att ni spelar fotboll?
- Vi är det laget som spelar lägst försvarsspel, och vi har släppt in minst mål. Sen är det zonförsvar, spelvändningar och djupledsspel som kännetecknar oss.

8. Du har tränat herrarna i Stehag också, vad har gjort att du tränat både herrar och damer i Sandby och Stehag, har du stor klubbkänsla el?
- Vad gäller Stehag är det Kennet Andersson (SSIF-damspelaren Tozz pappa) som ringt mig. Det är nog kombinationen bra föreningar och att folk ringt och frågat mig som gjort att det blivit så.

9. Vad är det bästa med Stehag?
- Välorganiserad förening.

10. Vad är det bästa med SSIF?
- Både i Sandbys herrar och i Stehags damer är det byns ungdomar. Man representerar sitt samhälle, och det tycker jag är bra.

11. Hur går tankarna inför dessa helt avgörande kvalmatcherna?
- Samtidigt som det är en match som vilken som helst, är det en match där man är extra taggad. De försöker göra en liten grej av det i klubben, för att locka mycket folk. Motståndarna har bokat supporterbuss. För mig är det femste gången jag kvalar, jag blir lika fokuserad, men inte lika nervös längre.

12. Är dina tjejer nervöst lagda eller blir de extra taggade?
- Tjejerna blir bättre när de taggar till, de höjer sig när det gäller nått.

13. Vad blir din viktigaste roll i dessa matcher?
- Vi har inte mött lagen innan, så jag måste göra en snabbanalys av motståndarna i matchupptakten, och sen våga förändra.

14. Vilka blir dina sista ord till laget innan kvalet blåses igång?
- "Första tio sätter prägel på matchen". Sen låter jag lagkaptenen Maria säga de sista orden, brukar bli: "Då kör vi brudar".


Kenneth är en äventyrare



Det ser ut på läsken som Kenneth ska spela 4-4-2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0