Stefan spelar fotbollsgolf och talangen

Vi börjar fredagseftermiddagen med del 3 i serien: Stefan spelar fotbollsgolf. Senast önskade Stefan att Wendt ska börja träna honom, idag hör vi vad Wendt säger om det............




Nu går vi över till en annan talang, nämligen Jesper Gustavsson. En P94:a som är talang både i fotboll och bandy. Lira fotboll har jag sett honom göra, å jag gillade vad jag såg. Han har en härlig bollkänsla, och med åren har han börjat våga använda den på planen. Tillsammans med mognad och grym spelförståelse har han blivit väldigt bra. I den u-lagsmatchen jag sett honom göra tillhörde han de bästa spelarna. Ger han fotbollen mer tid, så är Jespers framtid mycket ljus!


Jesper i ett bra skottläge mot Bara i u-lagsserien, där Jeppe gjorde en kanonmatch

Hur är fotbollsformen?
Formen är på topp nu och har varit det hela sommaren/hösten. Blev endel timmar på plan b i sommar och det har gjort så jag har fått bättre skott och även blivit mycket säkrare med bollen i passningar/mottagningar.

 
Du har nyss börjat gymnasiet, hur är det och vad läser du för program?
Jag läser natur på polhemskolan och trivs riktigt bra. Har hamnat i en bra klass med mycket sköna människor, bra lärare
 
Du är också en stor innebandytalang, hur mycket satsar du på bandyn?
Jag har tagit en liten satsning på innebandyn nu när jag valt specialidrott innebandy på gymnasiet och gått upp i hj18 laget. Så just nu har det blivit en extra satsning på innebandyn över vintern. Så över vintern kommer jag satsa fullt på innebandyn och dra ner på fotbollen lite. Men på våren kommer jag ta upp fotbollen och satsa där istället.

Hur mycket satsar du på fotbollen?
Eftersom jag håller igång med två sporter samtidigt så blir det en säsongfråga. På våren/sommaren och början av hösten satsar jag på fotbollen helt.

Hur har året i P16 varit?
Detta året har varit riktigt roligt i p16 även fast resultatet i serien inte varit så bra som jag trodde. Några i matcher i serien hade vi riktigt bra spel som mot oxie senast där vi snackade mycket och rullade boll riktigt bra men vissa gick mindre bra och spelet fungerade inte alls. Gothia cup gick sjukt bra för oss, riktigt bra spel och vi kunde göra mycket mål och vinna matcher. Om formen hade varit som på gothia hade vi nog fått en top3 placering.

Ni tränar mycket tillsammans med juniorerna, hur är det?
Det är bra att träna med juniorerna. Det är högre tempo, det blir fler på träningar så vi kan göra fler övningar och även träna spelet på 11mannaplan.

Du ingår i u-truppen, men har inte synts där så ofta, hur hårt satsar du på u-laget?
Jag satsar inte så mycket på U-lagen just nu. I första hand tar jag p94 och när vi måste hjälpa till med J-laget ibland blir det lite för mycket matcher på helgerna.

Jag såg dig i en u-lagsmatch, och du var en av planens bästa spelare, hur mycket har du utvecklats på senaste tiden?
Har blivit lite säkrare med bollen och jag har förbättrat mitt skott. Jag har också börjat ta för mig mer på planen och vågar göra fler saker.

Du känns väldigt bollsäker och har vuxit till dig, känns som en Iniesta-kopia, hur beskriver du själv din spelstil?
Spelar just nu offensiv mittfältare där jag söker mycket boll för sen att spela tillbaka eller vända upp och spela vidare bollen. Men måste lära mig att inte alltid behöva slå den avgörande bollen. brukar för det mesta ha ganska bråttom fram och slå den avgörande passen lite för tidigt.

Vilken målsättning har du med fotbollen?
 mina målsättningar nästa år är att få en plats i J-laget och sedan komma i en top3 placering med J. Sen får jag se hur det blir med tiden om jag kan fortsätta med fotboll och innebandy eller måste välja. Men håller iallafall på med fotbollen 1-2 år till. Sen får jag se hur det blir med tiden.



Kommentarer
Postat av: Mackan

Haha, riktigt ball!

2010-10-02 @ 00:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0