Stora kvalet

Imorgon är det dags, första kvalmatchen i dubbelmötet mot Limhamns FF. Vinnaren går upp i division fem, vi börjar med bortamatch på grus i Limhamn. Men det är som Fredrik resonerat: De kan spela sin hemmamatch på asfalt, eller i en källare. Vi ska upp i femman. Det ska bli två jäkligt roliga och spännnde helger. Vi hoppas på enormt publikstöd. Vi kommer göra vårt allra bästa, vi vill verkligen upp i femman igen. Nu är vi och hela föreningen mogna för det steget. Givetvis kommer det vara nervöst och spänt, men vi hoppas att vår enorma vilja ska få spelet att lossna redan imorgon. Följ oss, stötta oss, hjälp oss!





Jens

Hur är läget med målvakten inför kvalet?
Jo det är väl helt ok. Lite förkyld fortfarande men annars är läget på topp. 

Taggad eller nervös?
Mest taggad faktiskt.   

Kan du lova två nollor i kvalmatcherna?
Jag lovar ingenting på förhand men det är klart att det är absolut ingen omöjlighet, vi har  ett bra försvar och släppte in minst mål i serien. 

Vad blir viktigast på lördag?
Svår att peka på något som är viktigare än annat men koncentration, fokus samt att spela vårt spel kan tänkas bli viktigt.  

Är ett straffavgörande på Sandbyvallen ditt drömscenario i kvalet?
Skulle kanske vara ett drömscenario för en målvakt att vinna ett sådant samtidigt oerhört tungt att förlora, det är så lite som skiljer i ett sånt scenario. Ser hellre att vi tydligt visar att vi är ett lag som hör hemma högre upp än sexan genom att vinna klart. Sen kan det alltid diskuteras att det är roligare för "neutral" åskådare att bevittna ett sådant avgörande men som sagt jag hoppas vi avgör tidigt. Vidare är det kanske bättre ur hälsosynpunkt för tränare och ledare att vi slipper ett sånt scenario:)

Calle

Hur är läget med anfallaren inför kvalet?

Jag har haft väldigt ont i ljumskarna under veckan och därför inte tränat.
Men en intensiv behandling med voltaren har gett bra resultat och jag gör come-back ikväll. 

Är dettta ditt viktigaste ögonblick i karriären?
Det kan det mycket väl vara, jag kommer inte på nåt viktigare just nu iallafall.
 
Hur är känslan inför kvalet?
Jag var ganska besviken efter min dåliga insats mot pelagonia i söndags och när jag fick höra att det skulle bli limhamn på grus i kvalet kändes det inte bättre.
Jag sa efter den otroligt tråkiga försäsongen 08/09 att jag aldrig mer skulle spela fotboll på grus. Men ikväll ska grusrädslan tränas bort och jag är riktigt taggad inför lördagens match. Det ska bli kul att kvala igen, det är alltid kul när man får spela ett par extra matcher.

 
Kan du lova mål på lördag?
 
Jag kan lova att jag ska göra allt jag kan för att det ska bli mål, sen om jag eller nån annan är sist på bollen är skit samma.

Dina ord till truppen inför kvalet?
 
Det verkar som vi har fått ett av dom svårast tänkbara kvalmotståndarna och dessutom på ett för oss ovant underlag. Men eftersom vi i våra bästa stunder kan slå topplag i division 5 är jag säker på att vi kommer vinna kvalet. Jag tror också att det kommer bli en liten nytändning med kval eftersom de senaste matcherna egentligen varit ganska betydelselösa. Så om alla gör sitt bästa och offrar sig för laget spelar SSIF i division 5 nästa säsong.

Kommentarer
Postat av: Lunds Bois

Grus? Är det tillåtet? Fy för helvete, helt enkelt. Jag tror att vi har dragit den riktiga nitlotten vad gäller motstånd i kval. Croatia är där bara för 9 poängs avdrag. Men nu är det ju så att de, liksom Limhamn, har allt att förlora och vi, liksom ni har allt att vinna! Lycka till imorgon!

2010-10-08 @ 13:04:56
Postat av: Anonym man från Bara

Fy fan vilken snygg tränare ni har!

2010-10-08 @ 17:10:09
Postat av: Bängan

Kom igen nu för bövelen!

Önskar att jag kunde vara på plats för de båda matcherna.

Ingen av åskadarna som har en Iphone som kan ge livekommentarer under matchens gång?



Heja Sambi!

2010-10-08 @ 18:56:08
Postat av: Junior P

Lycka till! Går inte vi upp så vill man ha ett härligt byaderby att se fram emot nästa säsong.Limhamn verkar vara ett bra lag då de i våras gick riktigt långt i DM. Men ett DM på våren och ett ruggit (på flera olika sätt)och spännande höstkval är 2 helt olika grejer.



Så äter igen Lycka till och spel på grus borde FÖRBJUDAS! =)

2010-10-08 @ 21:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0