bloggfylld onsdag

19:15 börjar träningen imorgon. Men det kan löna sig att vara i god tid. 19:00 blir det en tävling med ett fantastiskt pris. Lindh har letat på ICAs lager igen, nu har han hittat det bästa priset. Han bad mig göra en tävling. Det blir en skitsvår rebus imorgon. Imorgon gäller det att lösa rebusen först, då blir en fantastisk ICA-pryl din. Välkomna, hade varit fantastiskt kul om några Limhamns-spelare dyker upp.

Ni Limhamnsspelare som kallar oss jävla bönder ska veta att vi inte är bönder. Jag ska ta ett exempel från ICA i byn idag. En familj var och handlade. Mannen kom tillbaka till familjen och kundvagnen efter att han tvingats av frugan att hämta en vara. Då säger frun högt: - E du dum i huvet? du vet att jag inte tål nötter!
Mannen fick gå och lämna tillbaka varan. Då säger frun till dottern: -Hur kan han vara så dum att han tar nötkött när han vet att jag e nötallergiker.


Dagens kvaltankar:
Jag googlade "antiklimax", begreppet "antiklimax" används för att beskriva en sann eller fiktiv berättelse där en spännande intrig avslutas på ett snöpligt sätt, ofta för att skapa en komisk effekt. Wikipedia gav två exempel. Först ur Himlens änglar där en skeppsbruten man lyckas överleva hajar, stormar och svält och till slut når fram till en öde ö, där han dödas av att få en kokusnöt i huvudet. Wikipedias andra exempel är Jörgen Brinks kollaps på stafetten under skid-VM 2003. Igår kändes det som ett antiklimax, ivf att det var en spännande intrig som avslutades på ett snöpligt sätt. Jag syftar på sveriges förlust mot Holland, som iof var en plåga från minut 4. Det kan också vara ett antiklimax för motståndarna, som det var för Bulgarien mot sverige både i VM -94 och när Sverige vann med 5-0 i EM 2004. Det jag vill säga är att det är omöjligt att tippa resultat på lördag, det kan gå hur som helst. Jag tippar på ett antiklimax. Säg att vi leder med 3-2 till sista minuten, då kommer 4-2-målet som tar oss till femman. Ett fantastiskt antiklimax.

Stjärnan och nyblivne 20-åringen, Robin Andersson, talar ut i bloggen idag.





Lindh om sveriges fiasko mot Holland igår............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0