Best of träningslägret 2011

Träningslägret 2011 är över. Minnena är många och skratten kännetecknade helgen. Vi samlades kl 6 i fredagskväll och kom nyss hem (vid 11:30). Det var en fantastisk helg med de finaste av människor och fotbollsvänner. Nedan presenteras lägret från början till slut, en noggrann och lång reseberättelse med många bilder väntar nu...............Först lite text, men missa inte bilderna och de oförglömliga kommentarerna nedan.

Samlingen

Vi samlades klockan 6 i fredags. Vi startade i vårt omklädningsrum, vi fick veta upplägget för helgen. Det var med skräckblandad förtjusning som vi mottog beskeden. Lindh var rädd för ett överlevnadsläger, men så verkade det bli. Vi skulle sova i tält, tävla i att bygga vårt tält, laga godast mat i stormkök och få en guidad tur i skog & natur. I bilen till Höör var det mycket snack om upplägget. Aprilskämt eller inte? Vi fick ett papper med frågor som skulle lösas under kvällen. I bilen till Höör skulle vi räkna hur många ekar vi såg. Men väl framme på Vildmarkscentrat utanför Höör fick vi veta att vi kunde packa in våra saker på rummen. Där skulle vi bo, alltså var informationen vi fick ett bra aprilskämt. Fredagskvällen var fri. Vi började med grillad korv av våra egna hjältar Gert-Inge och Anders. Sen valde vi att titta på Så ska det låta, eller "Så ska Lindh inte låta" som vi kan kalla det. Förgyllde eller förstörde? Men sjöng till varje låt gjorde han. Lindh körde armarna sträck och sjöng med hejarklacksröst. Vi som inte är poker-spelare valde istället 28 rundor med kortspelet 31.

Lördag
07:30 bankade Micke på rumsdörrarna. Vi klädde oss för en dag ute, vi visste att vi skulle paddla kanot. Vi tog oss till cetrum av Vildmarksbyn för att käka frukost. Trevligt ställe, bra personal, goda bullar, mycket pålägg och fin oboy gjorde frukosten till en bra start på dagen. Sen var det dags att paddla kanot. Två och två tog vi oss ut i Rönne Å. Det var svårare än väntat, det var snudd på omöjligt till en början. Närmsta vägen körde vi inte. Backa gjorde vi ofrivilligt ibland. Ibland blev det en kort vila med halva båten på land när vattnet inte räckte till, helt ofrivilligt det också. Efter halva paddlingssträckan blev det grillat kött med potatissallad. Några passade på att torka sig vid elden, det hade blivit några vurpor. I samband med maten hade vi trekamp som "guiderna" höll i. Första grenen handlade om smidighet och samarbete, på kortast tid skulle fyra personer ta sig fram genom att lösa upp knutar i rep och ta sig igenom och framåt. Alla i laget hade ena handen i en ögla som de inte fick släppa. Andra grenen var en klurig engelsk gåta, vi fick en massa fakta till uppgiften, sen skulle vi lösa gåtan. Den var för komplicerad för att skriva mer om. Tredje grenen handlade om att välta burkar med slangbella och paintballkulor. Sen hade vi halva biten kvar att paddla, det var den svåra biten. Strömmar, "vattenfall" och mycket grenar som gjorde paddlingen slalomlik. Det blev många fall och kalla dopp. Paddlingen var fysisk jobbig, men det härliga vårvädret, glädjen att paddla och alla fantastiska incidenter gjorde paddlingen till en oförglömlig upplevelse. Det fanns en massa historier som vi snackade om hela kvällen. Efter hemresa och dusch åkte vi tillbaka till vildmarksbyn för mat, bullriding på mekanisk tjur och efterrätt. Til efterrätten blev det en liten prisutdelning. Tillbaka på vandrarhemmet blev det poker för vissa, vi andra spelade 31 som ölspel. Vinnaren fick bestämma regel till nästa omgång och förloraren tog en snaps. Vid cirka klockan 02 avslutades kvällen för de tio som trotsat paddlingströttheten längst. Söndagen var bara snabb städning och frukost innan hemfärd. En fantastisk helg var över. Likaså helgdagboken. Men missa reseberättelsen i bilder nedan. VI HADE ETT FANTASTISKT TRÄNINGSLÄGER. TACK ALLA UNDERBARA SPELARE OCH LEDARE

Om några dagar kommer filmerna, det bästa ska redigeras fram........

Samling i omklädningsrummet. En meningslös sådan. Fredrik och Micke ljög ju om hela upplägget. Aprilskämt

Väl framme i skogen fick vi beskedet att vi inte skulle bo i tält, och kunde packa in våra väskor

Hjältarna Anders och Gert-Inge bjöd på grillad korv med bröd

Håkan väljer och vrakar bland de många ingridienserna

Hela laget kollade Så ska det låta tillsammans

Dessa valde pokerturnering, uppdelat på tre bord............

som tillslut blev ett finalbord+Eric som dealer. Vinnare Robin A

På väg in i Western-land för att äta frukost

Väl framme hos kanotuthyrarna gjorde truppen sig redo och guiderna gav instruktioner

Robin och Larry steget före Håkan och Davve

Alla blev glada när guiden hittade Mickes bilnycklar på botten

Larry och Robin kämpar

Davve och Håkan gör ett litet ryck för att komma först till halvtidsvilan

Håkan tar sig igenom repet för att laget ska ta sig vidare, Sebbe hänger som en vante för lagets skull

Davve kämpar sig igenom öglan medan hans lagkamrater bara tittar på

Andra grenen i trekampen innan lunchdags, laget jobbade med den svåra engelska gåtan

En av cheferna fixade lyxig lunch till oss: grillat kött, potatissallad, baguette, grönsaker, läsk och kanelbulle

Tredje grenen: Slangbälla. några med kläder och några hade hängt sina kläder på tork över elden. Här Fredrik i kalsonger som skjuter slangbälla

Robin A och Micke skjuter

Mange med taktiken att skjuta från samma höjd som burkarna

Håkan med en klockren träff

Jeppe som gammal skidskytt hade enkelt att välja sin teknik

Lagledar-Matte har bara två burkar kvar, han sänkte två med ett skott

Vi började paddla igen efter maten, det varade inte så länge för mig och Anton. Vi klarade inte det lilla vattenfallet.......

...... men mange och Sebbe klarade vattenfallet. Mange blev glad, men Sebbe var fortfarande skiträdd

Det var jäkligt jobbigt att paddla i nästan 2 mil. Davve och Sebbe somnade direkt i bussen på väg tillbaka till vandrarhemmet

Anders och Rasmus plockar ingridienser till tacosen

Sebbe hade sådär kontroll på tjuren när vi tävlade i Bullriding

Mange med lite bakåtlutad stil

Eric såg lite skrämd ut av ridturen

Och blev tillslut brutalt avkastad

Davve hade roligt under hela turen, så kul att leendet syns genom armen

Vinnare i trekampen blev lag 4: Anton, jag, Håkansson, Mange och Sebbe. Vi belönades med varsin scarf

Nicolai vann Bullriding på 47 sekunder, en sekund bättre än Anders. Cowboy-hatten blev hans pris