Eftersnack SSIF- Dalby

Det är två dagar sen den fantastiska hemmapremiären, resultatet gick också vår väg efter en härlig 3-0-seger i den andra halvleken. Vändningen innebar en skön 4-3-seger i derbyt mot Dalby. Idag publiceras intervju med matchens lirare Joel, hemmadebutanten Sebbe och GOF´s P.Nyhlén ger sna tankar inför dagens möte: GoF - Hällestad.



Joel tar skott på uppvärmningen

1. Hur beskriver du matchen kort?
- I vissa delar en bedrövlig första halvlek, främst inställningsmässigt. Felpass på en ”vårvaken” gräsplan är ok men att vi emellanåt inte fungerade som ett lag är ett direkt underbetyg. Det blev mycket bättre i andra halvlek och det var skönt att vi kunde bjuda publiken och oss själva på en uppryckning spelmässigt, vilket dessutom resulterade i tre viktiga poäng.

2. Vad grundlade vändningen i andra halvlek?
- Snacket i paus, medvinden och ett betydligt bättre engagemang hos alla.

3. Du spelade defensiv mittfältare i första halvlek, vad tycker du om den rollen och vilka av dina kvaliteter är viktigast där?
- Rollen är okej även om jag ibland saknar närheten till motståndarmålet. Förhoppningsvis kommer min någorlunda utvecklade spelförståelse att kunna bidra i uppspelsfasen, även om det just i denna matchen var få situationer av den typen.



Joel på språng mot Dalbys mål


4. Du spelade mittback i andra halvlek, vad tycker du om den rollen och vilka av dna kvaliteter är viktigast där?
- Det var roligt att vikariera en halvlek men om jag får välja befinner jag mig gärna längre fram i planen. Brukar kunna hantera huvudspelet på ett bra sätt och även positionsspelet känner jag mig ganska trygg i, blir det dessutom lite närkampsspel så är kan det vara riktigt roligt

5. Du blev matchens lirare i din comeback, hur kändes ditt spel igår efter din långa frånvaro?
- Konditionsmässigt kändes det bra men jag kände avsaknaden av matchsituationer när det gäller ”snabba vändningar” samt passningsspelet. Det var en del passningar som hade övrigt att önska. Tyckte det var ett styrkebesked att vi kunde vända matchen efter vår mindre lyckade första halvlek och alla ska ha beröm för det.





Matchens två bästa spelare, Mange i dalby och Joel i Sandby


Sebbe Persson om hemmadebuten som A-lagsspelare


Sebbe letar alternativ från sin vänsterbacksplats

Hur kändes din hemmadebut i A-laget?
- Det var en underbar känsla! Man har ju gått och väntat på den hela vintern!

Vad tyckte du om inramningen, publik, stämning, väder?
- Det var en god inramning, gött att få komma ut och värma upp till skön musik, samtidigt som Håkan hoppar lax! Stämningen tyckte jag var på topp från att vi samlades till att vi gick hem! Vi hade bara bestämt oss för 3 poäng!

Vad tycker du om vårt spel?
- Spelet var väl ok! Men jag är övertygad om att vi kan bättre! Säkert lättare att spela bättre och roligare fotboll när man inte behöver jaga ledningen som vi gjort nu i de två första matcherna!

Hur var det att spela i de nya tröjorna?
-
Tröjorna är både sköna och fruktansvärt snygga! Synd bara att jag fick xl i min!

Hur kändes det att vända och vinna derbyt?
-
Känslan när vi trycker in 4-3 är nästan obeskrivlig! Böghögen var underbar! Varje hårstrå reste sig från huvudet till de få jag har på mina tår!


Sebbe i närkamp med Dalbys högerkant


Efter GOF´s premiär fick jag referat och tankar inför dagens match, klockan 2 spelar GoF mot Torna Hällestad, Philip Nyhléns tankar kommer nu:

Vi kommer köra på med träning måndag och torsdag inför T.Hällestad matchen.
Förhoppningsvis får vi tillbaka någon sjuk och bortrest spelare vilket för att vi kommer spetsa till truppen ännu mer.
Vi har alltid tuffa möten med T.Hällestad.
Dem brukar inte ha så mycket skönspel utan kör långbollar till deras tunge anfallare som fördelar bollarna vidare till den snabba Niemi.
Dem använder sina långa inkast som en fast situation och det brukar bli farligt.
Jag är övertygad om att GoF kommer vinna matchen. Nu är premiären avklarad och det är bara att blåsa på.
Det kommer vara små marginaler som avgör matchen. Det kommer bli mycket kamp, vilja och hjärta.
Det lag som vill mest kommer vinna matchen. På måndag så kommer GoF sjunga segersången!


Bilder från SSIF - DALBY, lörd 23/4



Indianhopp på uppvärmningen
 

Håkan och Eric testar det nya avbytarbåset


Micke ser koncentrerad ut


Joel och Robin jagar Eric på uppvärmningen


Rak i ryggen plockar Jensen ner ett inlägg


Jensen når precis skottet


Sebbe tar skott efter Mackans väggpass


Anders går på känsla i sitt uppvärmningsskott


Jenzen sträcker ut


Lagen inför matchstart


Robin A lobbar över målvakten, nästa lobb gick tyvärr utanför stolpen


Conne centimeter från att få straff


Domaren letar efter bollen, e för fan ovanför honom


Robin A i närkamp som han förmodligen vann, eftersom han gjorde det varje gång mot sin motståndare


Erics avslut rullar mot mål, men på mållinjen rensas bollen bort


Robin A och Conne i en tvåmanna-kontring


Robin G täcker skott


Conne spelar fram Månsson med en lobbpass


Glädje efter Erics 3-3-mål. Frågan är: Vad fan sysslar Sebbe med? Jävla hopp


Byte: Eric ut, Tom in


Nytt Sandbybyte: Robin G joggar ut, Rasmus ska in. Dalby byter in sin tränare


Äkta glädje efter segermålet, Tom och Conne kramas på gräset


Glada Sandbyspelare när domaren blåste av matchen


Vi tackar Dalbyspelarna efter matchen 


Glad målvakt efter segern


Håkan och övriga Sandbyspelare ser glada ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0