Gamla rävar

Den 24 november 2009 startade bloggen intervjuserien gamla rävar. Innehållet är självklart, f.d seniorspelare i SSIF blir intervjuade. vad är deras starkaste minne av SSIF? Tränar de nuförtiden?
När blir det comeback i SSIF? Först ut att bli intervjuad i den serien var Karl "Challe" Björnsson. Idag är han tillbaka i gamla rävar, denna gången handlar det om han som supporter och jägare. Vad tror han om året på Sandbyvallen? Vad tror han om den stundande jakten i afrika?

Njut av Challe till söndag eftermiddag. Om några timmar drar laget till Höör för några dagars semester. Sola solarium, spela rundpingis och bli väl omhändertagen på SPA. Eller inte. Vi vet inte vad vi ska göra. Men på söndag kväll vet ni också. Då kommer en fullständig rapport från träningslägret 2011. På tisdag kommer en filmintervju med en SSIF-profil som gjorde comeback igår, väldigt välkommet. Vem det är får ni se på tisdag i bloggen. Använd helgen till att göra ditt egna allsvenska lag på startelvan.se. Lindh har startat ligan "SSIF". Gå med och visa att du är bloggens bästa coach. Vi snackar stor prestige i detta......



Bilden som prydde premiären av gamla rävar den 24/11-2009. CHALLE


1. Du är en av våra gamla rävar som fortfarande följer oss, varför går du ner till Vallen och kollar fotboll?
 
Svar: Det är för att kolla på när grabbarna lirar boll på den fina Vallen,
sen har det ju bjudits på rätt bra fotboll ibland och dom matcherna vill man inte missa så man försöker se så många man kan.
Sandby har ju också en av Skånes mest sevärda mittbackar.   
 
2. Vad är det bästa med en lördagsmatch på Sandbyvallen?
 
Svar: Det är att se di blå Sandbytröjorna komma ut po himma gräset och bjuda på bra fotboll
inför hemma publik i solskenet som bara lyser över Vallen.

3. Vad förväntar du dig av årets säsong?
 
Svar: Att Sandby slås om topplaceringarna och vinner alla derbyn. 
 
4. Vilken spelare förväntar du dig ska bjuda på mest underhållning på Vallen och varför?
 
Svar: Eftersom inte Kalle finns på plats tror jag hans bror Conne kommer bjuda på underhållning med sin snabbhet och teknik.
Sen har han även tröja nummer 6 som jag hört att han har på lån, visserligen inom obestämd framtid. 
 
5. Det var sex år sedan du slutade i a-laget, var det bättre förr?
 
Svar: Nej de tror jag inte, sammanhållningen är nog bättre nu.

 6. Du har spelat a-lagsfotboll både i fyran, femman och sexan med SSIF, vilka är dina starkaste minnen från den tiden?
 
Svar: Kan inte komma på något just nu tyvärr, men det finns säkert många fina minen och mindre fina minen


Challe med världens största öring, kanske
 
7. Ditt stora intresse är jakt & fiske, du ska snart på resa till Afrika. Berätta lite om resan nu veckan innan avfärd?
 
Svar: Det ska bli spännande, trodde aldrig jag skulle åka utomlands för att jaga. Nu fick jag chansen att följa med några som varit nere innan. Då tänkte jag om det ska bli av så får det bli nu. Jakten är lite bonus, djuren har jag velat se sen jag va liten.
Resan varar tyvärr bara i 10 dagar, det kommer bli 6 dagars jakt.
 
8. Vad förväntar du dig av resan?
 
Svar: Förhoppningsvis en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma
 
9. Vilka djur vill du skjuta, vilka djur är exklusivast och hur dyrt är det att skjuta djur i afrika?
 
Svar: Jag hade tänkt skjuta Springbock, Bläsbock, Oryx, Impala och Bush Big.
Inget av de jag hade tänkt skjuta är väl exklusivt för utom kanske Oryxen och grisen kanske inte är något som så många väljer skjuta,
Pris från 0 till ett par hundra tusen
 
10. Är det en farlig resa?
 
Svar: sådär, kan ju stöta på fel djur i skogen allt från ormar till stora katter.
Geparderna ska tydligen kunna vara lite luriga om man skulle stöta på någon sådan.
 
11. När du kommer hem är seriespelet igång, kommer du se många matcher i år?
 
Svar: kommer se så många jag kan, jobbar tyvärr varannan helg så man missar nog en del 
på grund av det. 
 
12. När gör du själv comeback?

Svar: Den frågan har jag ställt mig själv ett par gånger på
sistonde men svaret blir jag inte klok på.


Vacker fiskare med vacker fisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0