Proffskollen

Senast proffskollen var med i bloggen var det våra allsvenska killar och Superettan-Matte som granskades. Idag tar vi en titt hos våra tre senaste avhoppare. De spelar i tre grannklubbar och bloggen har kollat läget med f.d stjärnorna och deras krisklubbar. Tack för er medverkan vänner.............




DAVID JOHANSSON, LUNDS SK

1. Hur är läget i ditt lag med ca tre veckor till seriestart?

Läget är mycket bra! Ska bli väldigt kul med seriestart. Verkligen efterlängtad. Stämningen i laget är bra så det känns lugnt.
 
2. Hur har försäsongen varit, resultat och träningsupplägg och kvalitet?

Försäsongen har varit bra. Vi har förbättrat vårt spel och därmed har vi fått bra resultat med oss mot bra motstånd. Kvaliteten på träningarna har blivit bättre men finns fortfarande bitar att jobba vidare på. Men allt blir bättre efter varje träning.
 
3. Hur är din egen form?
 
Min form är förhållandevis bra. Har varit sjuk en del under försäsongen men har kommit igång nu och det känns bra. Känns skönt och kul att kunna ge allt igen.
 
4. Vilken roll hoppas du få i laget?
 
Sen jag kom till klubben har jag tränat och spelat match som mittback. När jag var på min första träning sa jag att jag spelat mest som anfallare men att ja va öppen för andra positioner.
Jag spelade mittback som junior och tycker det är riktigt kul. Jag har även nytta av att jag är en fd anfallare.
 
5. Vilken är ditt lags målsättning?

Vår målsättning är att spela en så bra och underhållande fotboll som möjligt. Med mycket rörlighet och snabbt passningsspel. Att ha ett högt tempo både på match och träning.
Resultatmässigt satsar vi på att gå upp. Det blir väldrig svårt men vi har materialet för att klara det.
 
6. Vad är nyckeln till framgång för ditt lag?

Fortsatt hårt arbete på både träningar och matcher. Att fortsätta med vårt spel, med ett snabbt och effektivt passningsspel. Vårt individuella spel kav vara avgörande i vissa låsta matcher.
 
7. Vad förväntar du dig av ditt fotbollsår 2011?
 
Jag har inga större förväntningar. Spela och ha kul. Ta det som det kommer, en dag i taget.
 
8. Kommer du följa hur det går för SSIF?

Ja, det kommer jag göra! Lycka till!





DENNIS JÜRS, Genarp

1. Hur är läget i ditt lag med ca tre veckor till seriestart?
Det ser väldigt bra ut. Vi har väldigt bra sammanhållning.
 
2. Hur har försäsongen varit, resultat och träningsupplägg och kvalitet?
Vår försäsong har varit mycket bra har i stort sätt bara mött division 4 lag där vi vunnit alla utom två. Vi har tränat tre gånger i veckan där vi på måndagar har haft fysträning enbart, tisdagar har varit mycket spelövningar och spel och sen på torsdagar har varit blandat med fotboll och löpning. Vi har varit runt 20 personer på alla träningar och det har alltid varit bra kvalitet.
 
3. Hur är din egen form?
Formen är på väg uppåt. Jag har varit skadad så har inte kunnat ge 100% varje gång.
 
4. Vilken roll hoppas du få i laget?
Jag vet redan vilken roll jag kommer att ha och det är reserv och första målvakt i u-laget.
 
5. Vilken är ditt lags målsättning?
Vår målsättning är att ta klivet upp i division 3 och det ser inte omöjligt ut.
 
6. Vad är nyckeln till framgång för ditt lag?
Ett snabbt passningsspel och att komma runt på kanterna.
 
7. Vad förväntar du dig av ditt fotbollsår 2011?
Att jag forsätter att utvecklas och att få spela så mycket som möjligt.
 
8. Kommer du följa hur det går för SSIF?
Självklart, så mycket jag kan.




ALEXANDER ROTH, HARLÖSA

1. Hur är läget i ditt lag med ca tre veckor till seriestart?
  Det känns hur bra som helst, vi har börjat hitta ett fint spel under match och träning. Till helgen har vi träningsläger, sedan har vi också två matcher mot GOF och Linero innan seriestarten.   

2. Hur har försäsongen varit, resultat och träningsupplägg och kvalitet?
  I helhet har den varit bra, vi har inte haft resultatet på vår sida men kvalitén och kämpaglöden har varit väldigt bra. Vi har tränat två gånger i veckan med en mix av fys och boll. 

3. Hur är din egen form?
  Min form känns bra men har en lite bit kvar till den absoluta toppformen.

4. Vilken roll hoppas du få i laget?
  Jag vill bli en tongivande spelare i startelvan.
 
5. Vilken är ditt lags målsättning?
  Vi satsar självklart på att ta oss tillbaka till sexan.
 
6. Vad är nyckeln till framgång för ditt lag?
  Att vi är många på träningarna och spelar vårt spel under matcherna.

7. Vad förväntar du dig av ditt fotbollsår 2011?
  Att jag kommer att utvecklas till en bättre och smartare fotbollsspelare.

8. Kommer du följa hur det går för SSIF?
  Självklart! Via bloggen eller på plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0